1

Onderwerp: [FEEDBACK] Twiedeltaartje - mijn eerste taartje

Hallo allemaal,

Mijn eerste taartje is een feit! Inspiratie voor he vogeltje komt hier van het forum. Alles ging voorspoedig, biscuit wat precies goed, vullen ging goed (botercrememix met vanille-extract en mandarijntjes en een laag aardbeienjam), afsmeren ook (ook met botercrememix) hoewel ik nu weet dat je 'm even in de koelkast moet zetten en nog een keer met een warm mes af moet smeren voor een strakker resultaat, bekleden ging goed, maar had dus strakker gekund. Daarna ik de berging gezet (enkelsteens, dus koel en niet vochtig), zonder doos of plastic zak erom, heeft 'ie een dag gestaan. Daarna achterin de auto in een plastic zak (ook koel 't was 5 graden buiten) en daar kwam hij een paar uur later ineens uitgezakt uit. De zijkanten waren naar beneden gezakt zeg maar...  :(
Iemand tips/adviezen/wijze raad? Er zat geen vocht op in ieder geval...

Verder ben ik er wel erg trots op en hij was ook erg lekker  :Y

http://www.mijnalbum.nl/Foto-WZVQEGMG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SU4LNIN7.jpg

2

Re: [FEEDBACK] Twiedeltaartje - mijn eerste taartje

ik heb zelf nog nooit met de botercrème mix gewerkt maar de meningen over het afsmeren daarmee zijn sterk verdeeld. ik denk dat je zijkanten door het vocht in de mix zijn gaan zakken.

los daarvan vind ik het een heel mooi eerste taartje!  :thumb:

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

3

Das echt een supergave eerste taart!!
Vind hem er echt strak uitzien en echt hele mooie kleuren heb je ervoor gebruikt! :P

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

4

wat een super-taartje!als dat je eerste is ben ik heel erg benieuwd naar je volgende!echt mooi

5

ik vind hem prachtig !

6

ik denk ook dat er te veel vocht in de mix heeft gezeten... beter om af te smeren met 1 op 1 lees ik altijd hier en dat doe ik ook.

Verder vind ik het echt een prachtig en gezellig taartje. Heel knap gedaan!

"Beauty is in the eye of the beholder"
                            Lieve groetjes, Miranda (Mirzan)

7

Wauw, echt geweldig voor een eerste taart!!!  :thumb:

8

OMG!!! Dit is je eerste taartje?? Dat belooft nog wat voor de toekomst!

En afsmeren niet met de mix doen hoor, maar met botercreme 1:1 (= 1 deel boter : 1 deel poedersuiker).

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9

Wat een snelle en lieve reacties! Bedankt dames!  :)  :)  :)

Dat van die 1:1 botercreme ga ik volgende keer zeker proberen! Thanks!

10

Superleuke taart!!! Zo 1 wil ik er ook nog eens maken...
Zou het smelten van de randen miss komen doordat de taart in de auto in een plastic zak heeft gezeten? heb je die dicht geknoopt?
Weet het niet zeker hoor of dat de reden kan zijn... Maar als je eriets warms instopt zie je ook altijd druppeltjes op de binnenkant..dus miss gebeurt het ook met iets kouds????
Maar toch... heb je een superrrrmooie taart gemaakt  :thumb:

11

Hij is prachtig !!!!!

www.sprookjestaarten.nl
of hyve sprookjestaarten

12

Ik smeer al mijn taarten met de gewone botercreme mix af een kwestie van je taart goed koel zetten en goed verpakken denk ik had je voorgekleurd marsepein of heb je zelf gekleurd???

Ik had laatst op de beurs voor gekleurd marsepein meegenomen om een keer te proberen.
Toen zakte het marsepein er ook af aan de zijkanten ik heb inmiddels al 150 taarten gemaakt maar ik had dat nog nooit gehad met mijn normale marsepein (zeelandia).

Maar ja zeker weten doe je het natuurlijk nooit ;)
Als ik je taart zie dan gaan ze stuk voor stuk allemaal mooi worden !!

www.sprookjestaarten.nl
of hyve sprookjestaarten

13

Bedankt voor je complimenten Regenboog! Ik heb de zak opengelaten en de zak en de taarten waren beide nog droog, dus ik denk dat het toch aan de botercrememix ligt. Heb al een beetje zitten zoeken net op het forum en je ziet meer berichten over zakkende zijkanten met de mix, dus dat wordt 1:1 de volgende keer!

@ Samanthaberg: heb even op je website gekeken: wat een leuke taarten, vooral dat beertje! Wat een schatje! Die heb ik meteen opgeslagen ter inspiratie :)

14

Zo zien "eerste taartjes" er niet uit hoor.
Dit is niet volgens de regels.

Zo horen je taartjes er pas uit te zien na heul veul oefenen :lol:

www.hiptaartjehip.nl  Unieke taarten voor bijzondere momenten

15

Ik heb zelf gekleurd, die van Funcakes (1:4) met kleurstof van Wilton (Royal Blue). Misschien volgende keer 1:3 proberen? Zou dat helpen? Is misschien wat steviger?

16

Supermooie taart !

Groetjes, Conny

17

Hahaha het is écht m'n eerste zelfstandige taartje  :Y  Heb wel een workshop gedaan van een dag en daar de basis geleerd ;)

Maar ik ben een echte perfectionistische crea-bea, ik werk ook in de reclame, dus deze hobby past perfect bij mij! Kan niet wachten om met projectje nummer 2 te beginnen: Blond Amsterdam taart (van de 'Flirty at 30'-kaart) voor mijn jarige BFF (die uiteraard erg blond is).

18

Super taart !  :thumb:

Zou hem volgende keer niet in een zak doen, maar in een taart-doos en 1:1 is al gezegd , ben benieuwd naar de volgende !!!

19

Marinina schreef:

Zou hem volgende keer niet in een zak doen, maar in een taart-doos en 1:1 is al gezegd , ben benieuwd naar de volgende !!!

Ik baalde enorm dat ik was vergeten taartdozen te bestellen bij de webshop, dus die gaan bij de volgende bestelling zeker mee! Met al deze tips kán het bijna niet meer mis gaan. Bedankt allemaal!

20

Wat een superleuk taartje, heel mooi gedaan! :thumb:

En dat voor je 1e 'eigen' taart.
Ik ben nu al benieuwd naar je volgende.

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

21

Echt super nette taart!

Ik vroeg me af, hoe heb je dat afwerkrandje met strik zo netjes gekregen?

- Groetjes Nama -

22

CynthiB schreef:
Marinina schreef:

Ik baalde enorm dat ik was vergeten taartdozen te bestellen bij de webshop, dus die gaan bij de volgende bestelling zeker mee! Met al deze tips kán het bijna niet meer mis gaan. Bedankt allemaal!

Ik haal mijn dozen gewoon bij de Hema, gebak en brood afdeling.

23

Super mooi taartje :thumb:  :Y

24

Nama schreef:

Echt super nette taart!

Ik vroeg me af, hoe heb je dat afwerkrandje met strik zo netjes gekregen?

Gewoon uitgesneden langs een liniaal. Omgedraaid en de rafelige randjes glad gestreken met m'n vingers. De onderkant van de taart heb ik nat gemaakt met een kwastje en het lint eerst plat op het karton om de taart heen gelegd en daarna omhoog geklapt tegen de taart aan. Zat in een keer strak :) Het strikje is nog een stuk marsepein lint dat ik heb gevouwen tot twee lusjes en daar heb ik weer een stuk lint overheen geplakt.

De Hema in Brielle heeft helaas geen bakkerij-afdeling, maar het is wel een goede tip voor als ik bij een grotere Hema in de buurt ben! Bedankt!

En ook allemaal weer bedankt voor de complimentjes, word er helemaal happy van  :Y

25

Meid, meid ... je eerste taart! Petje af, hoor!  :thumb:

Groetjes Karine