mijn kinderen zijn zwaar allergisch voor melk v dierlijke oorsprong en eieren , soja kan gelukkig wel.Nu heb ik na heeeeeeeeeel lang zoeken een recept gevonden voor cake en cupcakes dat wel lukt (komt omhoog,bakt voldoende uit, en is ook nog eetbaar
)Nu las ik dat jij ook nog het soja probleem hebt wat het nog veel moeilijker maakt.Ik zal je mijn recept geven (dat ik v een of andere website afgehaald heb) misschien kan je de sojamelk vervangen door rijstmelk,weet wel niet hoe het dan gaat smaken.
veel succes en laat iets weten!!!
Ingrediënten
•1 el appelazijn (geen zorgen over de geur, het bakt uit)
•350 ml gewone sojamelk
•345 gr bloem
•2 tl bakpoeder
•0.5 tl baksoda
•o.5 tl zout
•200 g suiker
•120 ml olie (walnoot, macedamia oliën zijn bijzonder goed!)
•1 tl vanille-extract
Bereiding
Verwarm de oven voor op 175ºC. Zet in elk vakje van het muffinblik een van gerecycleerd papier gemaakt papieren vormpje.
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Meng in een beslagkom het appelazijn en de sojamelk.
Zet deze beslagkom apart, zodat dit mengels kan gaan schiften.
Meng in de andere beslagkom de bloem, suiker, bakpoeder, baksoda en zout door elkaar.
Roer de olie-en vanille-extract in de kom met de sojamelk en azijn.
Mix op gemiddelde snelheid de natte ingrediënten en de droge ingrediënten.
Vul de cupcakevormpjes voor de helft met beslag en bak de cupcakes gaar en goudbruin in ongeveer 20 tot 25 minuten.
Laat de cupcakes de eerste tien minuten buiten de oven in het muffinblik afkoelen, daarna kun je de muffins op het rooster verder laten afkoelen.