1

Onderwerp: mooie randen met een silicon mold

Hallo,
Ik heb een siliconen mold ontvangen waarmee ik drie verschillende mooi randjes kan maken: een bloemetjesrand, iets met puntjes en langerekte bolletjes.
Ben ermee aan de slag gegaan maar vraag me af of er een goeie tip is om een mooie rand te krijgen. Nu maak ik een rolletje en druk dat in de vorm zodat de afdruk op het marsepein komt. Maar ja dan moet ik het overtollige marsepein heel precies gaan wegsnijden (vooral bij de bloemetjes een ramp).

Is hier een gouden tip voor zodat je niet van alles moet wegsnijden of is het gewoon een geduldig klusje en doe ik het wel goed?

Ik denk erover om ook een parel rand te bestellen. Werkt dat dan net zo?

2

Re: mooie randen met een silicon mold

parelrand werkt net zo :Y  en volgens mij is het idd een kwestie van rustig O-)  met je mes er plat overheen :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

3

Of afmeten hoeveel marsepein/fondant je nodig hebt (is dus 1 keer de truc met het mesje) en dat er induwen en met je vinger met wat crisco de achterkant gladwrijven........

Met een paletmes kun je toch de achterkant van de mal mooi glad 'afstrijken' even oefenen, maar dan lukt het echt!

4

een stukje hhfolie erover leggen en dan goed met je vinger erover wrijven.
en dan kun je alsnog een plastic mesje tussen het hhfolie en mal leggen en dan het overtollige eraf snijden

Groetjes, Dorothea.

5

Eerst een rolletje maken wat de lengte en ongeveer de grootte heeft van de mal. Dit er in duwen en rustig aandrukken. Vaan hoeft je dan bijna niets weg te snijden.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!