1

Onderwerp: vraagje aan iedereen die van die mooie strakke taarten maakt...

... gebruiken jullie verschillende smoothers, oa die sharp top edger of die side edger? ik heb alleen maar een smoother maar mijn randen moeten strakker.
of anders: hoe doen jullie het toch, ik krijg t niet voor mekaar.

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

Re: vraagje aan iedereen die van die mooie strakke taarten maakt...

ik heb die sharp edge smoother, maar die moet je echt voorzichtig gebruiken anders krijg je randen in je zijkant en bovenkant.
ik heb ook meerdere smoothers en eigenlijk gebruik ik er altijd 2.
dan druk ik de rand ietsie naar elkaar, waardoor ze een scherpere hoek krijgen, daarna weer de hele taart smoother en taadaaaa hij is strak :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

Waar bekleed je je taart mee?
Ik heb gemerkt dat als ik een taart met ganache bekleed, hij strakker is dan wanneer ik botercreme gebruik..

Dat kan natuurlijk ook gewoon mijn onkunde omtrent botercreme zijn  :Y ..

If it fits in a toaster, i can cook it!

ik gebruik 1:1 botercreme.
Als ik echt gegarandeerd wil zijn van een strakke taart doe ik de afgemseerde taart in de koelkast, half uur, eruit, met warm met de bobbeks weghalen en nog een keer strak afsmeren. weer half uur koelkast en met warm met hobbels weghalen en dan bekleden. maar heel eerlijk doe ik dat meestal niet.
Ik swiep mn ikea draaiplateau flink in de rondte tijdens het afmseren, als ik daarmee bezig ben, voel ik me net zo;n pottenbakker met een draaiplateau, nu nog zo;n pedaal hebben :D

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

tipsytaartje schreef:

ik gebruik 1:1 botercreme.
Als ik echt gegarandeerd wil zijn van een strakke taart doe ik de afgemseerde taart in de koelkast, half uur, eruit, met warm met de bobbeks weghalen en nog een keer strak afsmeren. weer half uur koelkast en met warm met hobbels weghalen en dan bekleden. maar heel eerlijk doe ik dat meestal niet.
Ik swiep mn ikea draaiplateau flink in de rondte tijdens het afmseren, als ik daarmee bezig ben, voel ik me net zo;n pottenbakker met een draaiplateau, nu nog zo;n pedaal hebben :D

Hahaha!! Dat klinkt echt heeeeel bekend dat van die pottenbakker  :P

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

6

Wat ik ook altijd doe:
Als ik de lap over de taart leg, eerst de bovenkant goed glad smootheren voordat ik de zijkanten bekleed. En inderdaad botecrème + koelkast werkt ook goed.

Vind je vergelijking met pottenbakken wel grappig Tirza  :lol: Ben namelijk zelf (hobbyist) pottenbakker en moet er ook altijd aan denken als ik mijn taartje ronddraai op  het draaiplateau  :lol:  :lol:

7

nou, elly, dan moet je toch maar eens bij mij op een ws  :lol:  ;)
kom maar een keer kijken, dan doe ik het je voor (voorzover je mijn hoeken strak genoeg vindt :rolleyes: )

Groetjes, Dorothea.

8

Sharissa schreef:

Waar bekleed je je taart mee?
Ik heb gemerkt dat als ik een taart met ganache bekleed, hij strakker is dan wanneer ik botercreme gebruik..

Dat kan natuurlijk ook gewoon mijn onkunde omtrent botercreme zijn  :Y ..

ik gebruik weer de 1:1 botercreme, die van easycakes vond ik helemaal niks. afsmeren en dan in de koelkast.

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

9

Ik gebruik ook 2 smoothers. Die duw ik , net als Tirza, naar elkaar toe zodat ik een scherpe hoek krijg. Ik smeer ook af met bc 1:1 en laat de taart ook opstijven in de koelkast  :Y