1

Onderwerp: Sugar craft gun

Ik weet niet of ik in de goede rubriek sta, zoniet sorry hiervoor  :o Ik heb voor mijn verjaardag een sugar craft gun aangeschaft maar wilde die vandaag gebruiken ivm dun lijntje nodig maar hij deed helemaal niks? Ik kan knijpen wat ik wil maar er komt niks uit.. Kan iemand me helpen of moet ik DLTS op de hoogte stellen?

Groetjes Alisha

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

2

Re: Sugar craft gun

Heb er genoeg (veel) crisco door gedaan? Dat maakt het soepel......

Als je er tylose door gedaan hebt, krijg je het er (vrijwel) niet uit geknepen....... (ik niet, althans :o).

3

MamaAlisha schreef:

Ik weet niet of ik in de goede rubriek sta, zoniet sorry hiervoor  :o

Bij twijfel even jezelf melden, nu zag ik je topic per toeval.

En nee, je staat niet goed.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Misschien moet je de stamper eerst even aanduwen, nadat je 'm hebt gevuld en dicht hebt gedraaid, voordat je er in knijpt?

Niet de ervaring zelf, maar het plezier eraan telt :)
http://www.mijntjestaart.mijnalbum.nl

5

Sorry voor t verkeerde rubriek  :o

Heb er crisco doorgedaan, en geen tylose, alleen fondant
Maar het wil er niet door, net alsof hij niet wil knijpen, als ik erop duw aan de achterkant gaat er ook niks doorheen..

6

Hmmmm dan zou ik het zo gauw ook niet weten..... ik weet wél dat het (best) wat oefening en (ook) handigheid vereist......

7

Nouja op zich gaat t wel, want dit is de 3e keer dat ik wil gebruiken. Vandaar dat ik t ook zo raar vond dat ie t nu niet meer wilt doen  :s

8

geen idee, ik heb ook net 1 aangeschaft en crisco erdoor en werkt perfect!

9

Het klinkt alsof er wat fondant van eerdere pogingen opgedroogd in de loop vastzit.

Alles uit elkaar halen. De loop (het zwarte plastic) in warm schoon water leggen. Goed naspoelen, afdrogen met een schone theedoek of papier en verder aan de lucht laten drogen. Dan opnieuw proberen.

Dit hele proces duurt waarschijnlijk niet langer dan een 15-20 minuten en is misschien wel de oplossing... het proberen waard. ;)

Met zoete groet! Akire

10

Ook al gedaan.. Snap er niets meer van :( Het is echt net alsof die niet wil knijpen, alsof het niet naar onder gaat  :s

11

Ik gebruik m heel vaak en vind hem heel handig, maar alleen met marsepein. Met fondant gaat het veel lastiger. Je zou heel even (echt maar heel even)  je fondant in de magnetron kunnen doen, daar wordt het veel zachter van.

12

MamaAlisha schreef:

Ook al gedaan.. Snap er niets meer van :( Het is echt net alsof die niet wil knijpen, alsof het niet naar onder gaat  :s

Zit het veertje er dan wel in?

Met zoete groet! Akire

13

Het enigste veertje wat ik zie is die 'grotere' aan de bovenkant bij het knijpmechanisme..

14

Zit het "haakje" boven die 3 kleine schijfjes? Dus, veertje, 3 schijfjes, dan het haakje?

15

roos schreef:

Zit het "haakje" boven die 3 kleine schijfjes? Dus, veertje, 3 schijfjes, dan het haakje?

Daar dacht ik ook gelijk aan...!

Dat is toch een TAART waard!

16

Ik zou het eens proberen met marsepein, als dat wel gaat dan moet je gewoon meer geduld hebben, als dat ook niet gaat is er volgens mij idd iets mis met de sugarcraft gun.

Ik vind 'm zelf ook geweldig, maar fondant duurt echt eeuwen voordat het er een beetje uit komt, marsepein gaat veel beter!

"de hersenpan is geen jukebox waar je naar believen vrolijke ideeën uit tovert" - Martin Bril (1959-2009)

17

Sorry voor t late antwoord, dr loopt hier een 17maanden dreumes rond die veel tijd vraagt :lol:

Er is inderdaad een veertje, 3 blaadjes en een haakje. Normaal gezien ook geen probleem met fondant, met marsepein werk ik normaal gezien niet omdat niemand die ik ken of bij mij bestelt dat lekker vind..

Heb er net ingeknepen zonder iets erin en toen ging ie wel gewoon naar beneden. Het blijft een raadsel...