1

Onderwerp: Website online

Eindelijk is mijn eigen website online. het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat. enne tips zijn zeker altijd welkom.
Dit is mijn site: www.cups-cakes.nl
En ik heb tegenwoordig ook een hyve aangemaakt: cups-cakes.hyves.nl

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Groetjes astrid

2

Re: Website online

ik zie een echte "verkoopsite" maar nergens gegevens over KvK of dergelijke. Volgens mij moet dat wel bij een dergelijke site.
Verder is de site wel heel overzichtelijk. Van mij persoonlijk zou die wel wat meer kleur mogen hebben. Maar ja...ik hou van kleur :lol:

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Zeker met korting op een bestelling en algemene voorwaarden doe je je voor als een bedrijf. Wanneer je niet staat ingeschreven bij de KvK dan zul je toch echt de tekst op je website moeten aanpassen.

4

je hebt al wel leuke dingen gemaakt, ga zo door en je bouwt een leuke portfolio op!
en voor de rest sluit ik me bij bovenstaanden aan, dus ik denk, dat je dat nog even moet aanpassen en erbij zetten, dat je een leuke hobby hebt en dat je ook wel eens een taart voor iemand anders wilt maken en dan geen prijzen op je site, anders kan de belastingdienst snel op de stoep staan.

Succes met taarten!

Groetjes, Dorothea.

5

In navolging van bovenstaande ; je site ziet eruit alsof je een echt bedrijf bent , zeer uitgebreid . Je lijkt een professional...totdat , en zie dit als opbouwende kritiek , ik naar je taarten kijk. Ik zou als ik jou was nog flink wat oefenen in het strak bekleden en ook de totale afwerking en netheid nog eens goed onder de loep nemen. Je bent niet echt goedkoop dus je schept wel verwachtingen bij mensen. Verder viel me nog één dingetje op : het is niet " silofaan " , maar "cellofaan " .

Succes !

Carpe Diem !

6

Ok bedankt voor de reacties. Mijn kvk nummer staat onder algemene voorwaarden. Dus dat staat er wel allemaal op maar misschien kan ik het nogmaals vermelden bij contactgegevens. Ik ben idd al flink bezig om taarten en cupcakes te maken. Ik heb voorlopig ook nog mijn eerste taarten erop gezet. Helaas waren die idd niet strak maar nu wel, tenminste dat vind ik zelf van wel haha  :) . Dus als ik straks wat meer foto's heb dan staan de mooiste erop.
Enne cellofaan? Super, bedankt dat je dat weet want ik had het nl op internet opgezocht en daar vond ik silofaan. Ik ga het meteen veranderen.
Ik zal mijn laatste taartjes even op het forum zetten dan kunnen jullie kijken of deze mooier zijn dan de eerste  ;)

Bedankt voor de reacties, en als er iemand nog op of aanmerkingen heeft.......graag.

7

Vindt trouwens iedereen dat ik heel duur ben??? Want zo ja.....wat rekenen jullie dan? en hou je dan nog wel iets over? Ik heb het nl uit zitten rekenen en ik hou maar een paar euro over en ik bereken nog niet eens mijn uren die erin gaan. Ben wel even benieuwd  :s

gr astrid

8

Prijzen zul je toch echt zelf moeten beslissen, kijk anders even in de vele topics in 'bakken voor anderen'

Als je dan al bij de kvk bent ingeschreven, dan ga ik er toch van uit dat je een bedrijfsplan hebt geschreven, heb je een bedrijfsplan geschreven dan weet je ook wat je kosten zijn, wat je verwachtingen zijn en dus ook wat je verkoopprijs moet zijn.

Uren zul je nooit kunnen berekenen.. want waar jij 3 uur over doet, kan ik wellicht 1.5 uur over doen.. zou ik dan goedkoper moeten zijn?

Je site ziet er wel mooi uit, alleen het bestellen  :think:  De wijze waarop dat is weergeven vind ik een beetje omslachtig. Ik zou gewoon een mooi lijstje neerzetten zodat een klant in 1 oogopslag ziet wat de taarten kosten.

Nu moet je een webshop doorwerken ook i v m vullingen, komt op mij zeer onpersoonlijk over..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

ik vind het echt een leuke website. het ziet er wel allemaal profesioneel uit, maar de prijs? ik vind dat nog goedkoop eigenlijk een standaard cupcake.. ik ben een super beginneling, maar als vrienden van me een cupcake vragen met fondant of marsepein, tel ik €1,30 anders kom ik er echt niet aan uit hoor.. en dan heb ik ook maar een klein beetje extra voor alle uuuuuuren dat erin gaan.

10

Dank je! Ik reken geen uren. Dus alleen maar materiaal en dan een klein beetje erbovenop. Dus echt veel hou ik er idd ook niet aan over. Maar het is ook maar een hobby dus ik hoef gelukkig de kost er niet mee te verdienen. Daarom begrijp ik eigenlijk ook niet dat mensen maar 1 euro bv voor een cupcake vragen. Maar goed. Ik vind het leuk om te horen dat je mijn site leuk vind.

11

@strid schreef:

Dank je! Ik reken geen uren. Dus alleen maar materiaal en dan een klein beetje erbovenop. Dus echt veel hou ik er idd ook niet aan over. Maar het is ook maar een hobby dus ik hoef gelukkig de kost er niet mee te verdienen. Daarom begrijp ik eigenlijk ook niet dat mensen maar 1 euro bv voor een cupcake vragen. Maar goed. Ik vind het leuk om te horen dat je mijn site leuk vind.

Als je ingeschreven staat bij de KvK ben je niet meer met een hobby bezig. Je zult geld opzij moeten zetten om diverse afdrachten aan bedrijfsverenigingen te kunnen doen. En dit zijn geen kleine bedragen. Verder zul je eens een workshop willen gaan volgen of iets dergelijks en dat zijn dan ook bedrijfskosten. Misschien was het handig geweest als je meer tijd had genomen om een en ander uit te zoeken voor je je in had geschreven... Maar misschien zit ik er helemaal naast en heb je wel gedegen onderzoek gedaan..?

12

Ja tuurlijk heb ik dat gedaan en staat er al geld klaar voor eea. Ik heb nu ook net wat gesponserd. Maar voor mij is en blijft het nog steeds een hobby. En echt voor werk heb ik het niet zo druk. Het is niet zo dat ik hele dagen aant werk ben. Ik zit ook vaak zat voor mezelf iets in elkaar te flansen