1

Onderwerp: Plankje of taartdoos!

Hallo

Ik wilde graag wetenwanneer jullie de plankje of de taartdoos gebruiken, voor de taart wanneer die af is.

Wat gebruik je wanneer?

Graag reacties, hartelijk dank!

2

Re: Plankje of taartdoos!

Bedoel je met een plankje een cake board of cake drum? Je hebt namelijk altijd een onderplaat nodig voor de stevigheid, des te zwaarder de taart is des te dikker je  onderplaat moet zijn.

En een taartdoos gebruik je voor de taart in de bewaren of te vervoeren mits de taart erin past natuurlijk

3

haha dat weet ik allemaal wel.
Alleen heb ik het over het plankje, waar je kadopapier op doet en doorzichtige folie dna  de taart erop

die bedole ik snap je?

4

Ik gebruik bijna altijd een plankje.. vind dat er mooier uitzien.. folie erover heen en het is echt een kadotje (geef de taarten nog weg, moet nog veel oefenen) maar wanneer je een taartdoos gebruikt weet ik niet..

5

Ik gebruik altijd een plankje. Gewoon omdat dat een mooie presentatie van de taart is. Als de taart een cadeautje is pak ik de taart in bloemenfolie in. Is het gewoon een taart dan vervoer ik hem in een taartdoos. En als de taart niet in een taartdoos past gebruik ik ook bloemenfolie.

6

Een plankje natuurlijk! Ziet er echt zo leuk en feestelijk uit!

Jacqueline

[move]--> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

8

Ik laat het van de taart afhangen wat ik gebruik. Soms is rond eronder gewoon mooier. Vooral als je hem mee bekleedt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

tipsytaartje schreef:

[move]--> td algemeen

Tsjonge...jij bent snel! :lol:

10

Okee dan!

En bruidstaart ook? op een plankje?

11

En wat als het een vulling is die in de koelkast moet?
Ik heb voor morgen een stapel (15-20 cm) met mona toetjes erin als vulling. zo ie zo doe ik ze op een plankje altijd, en dan in de doos. Maar leek me leuk om nu een keer met folie te doen. Maar dan moet de klant er thuis ook wel plek voor hebben om hem zo gestapeld in de koelkast te zetten...
Wie kan me helpen?
Groetjes,
Wendy

Enkel met het hart kan men goed zien,
het essentieële is onzichtbaar voor de ogen.

12

Ik ben nu nog van de cakedrums maar ik heb hier zoveel leuke dingen gezien dat ik voortaan een plankje ! Leuke ideetjes allemaal;geweldig!

:thumb:  :thumb:

13

En bruidstaart ook? op een plankje?

een bruidstaart zou ik op een cakeboard zetten (een mooi beklede met fondant) dat ziet er toch net wat mooier uit als een plankje :Y

en wat de dozen betreft, mijn taarten zijn altijd te hoog voor een doos dus ik werk ook met folie.

Groetjes Miranda
De kunst is om de taart zo te verdelen zodat iedereen denkt dat hij het grootste stuk heeft!!

14

Ik maak nog niet heel vaak taarten, maar alles wat bij mij de deur uitgaat, dat gaat op een plankje.  :Y
Vooral omdat het heel fijn is met aansnijden dat het gelijk op een stevige ondergrond staat. Bij vrienden/familie vraag ik het plankje gewoon weer terug. En mocht dat niet gebeuren, dan kijk ik mijn zwager of schoonvader lief aan voor een paar nieuwe plankjes. :D

~ Never waste a good crisis... ~

15

Nog even een vraagje van een beginner. Wat voor plankje gebruiken jullie dan? Kopen jullie die ergens of maken jullie het zelf? Tot nu toe heb ik een stuk karton uitgesneden en die mooi ingepakt.
En gebruiken jullie eronder nog een taartkarton? Of kan de taart ook direct worden aangesneden op het met celofaan ingepakte plankje?
Veel vragen hier, maar alvast bedankt voor het antwoord!

Taart maakt gelukkig!

16

2ane

we laten het dunste MDF bij gamma of praxis op maat zagen (33x33)

Ik doe er wel een taart kartonnetje onder omdat het plastic waarmee we inpakken niet echt voedselveilig is..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

17

Ik werk zowel met MDF plankjes als op maat geknipte kartonnetjes (van stevige dozen) en ik zet de taart gewoon direct op het celofaan. Kan prima hoor! ;)

Dat is toch een TAART waard!

18

ik heb van de week ook een paar mdf plankjes laten maken en die heb ik bekleed met tafel zeil. gewoon met een tacker vastgemaakt. helemaal leuk!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

19

Bommeltje schreef:

2ane

we laten het dunste MDF bij gamma of praxis op maat zagen (33x33)

Ik doe er wel een taart kartonnetje onder omdat het plastic waarmee we inpakken niet echt voedselveilig is..

Wat kost dat als ik vragen mag?

20

3 euro nog iets en afhankelijk van het formaat dat je laat zagen kost een plankje dan zo'n 35 ct.
Zagen is gratis.

Life is what you bake it.

21

Ik gebruik ook bijna altijd een plankje, omdat ik dit ook mooier vind idd. Ik vind het alleen zo moeilijk om de taart mooi in te pakken in folie. Ben steeds in gevecht met mijn rol folie  :s  (gebruik dus toch nog vaak een taartdoos......)

22

Taartenmarie schreef:

3 euro nog iets en afhankelijk van het formaat dat je laat zagen kost een plankje dan zo'n 35 ct.
Zagen is gratis.

Dan ga ik dat doen want ik heb altijd in gevecht met het karton op maat knippen en vind het soms net niet stevig genoeg

23

Esther68 schreef:

Ik gebruik ook bijna altijd een plankje, omdat ik dit ook mooier vind idd. Ik vind het alleen zo moeilijk om de taart mooi in te pakken in folie. Ben steeds in gevecht met mijn rol folie  :s  (gebruik dus toch nog vaak een taartdoos......)

Ik doe aan een kant de folie er omheen dan plak ik dat al vast met een plakbandje. Dan kun je 'm aan de andere kant strak trekken. Snap je?