Onderwerp: Welk merk mix.......
..........gebruiken jullie voor bc om te vullen dan?
En waarom juist dat merk?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welk merk mix.......
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
..........gebruiken jullie voor bc om te vullen dan?
En waarom juist dat merk?
Ik gebruik in mijn taartjes altijd BC Zeelandia mix, die is heerlijk. Ik doe er wel een aantal druppeltjes smaakstof bij zoals vanille, of een schepje patidess of een aantal druppeltjes lorann.
Ik ben fan van de Funcakes. Heb toevallig vorige week Zeelandia uitgeprobeerd. Deze is ook lekker maar FC is net iets lekkerder. FC is ook luchtiger. Voor cc's zou ik wel weer ZL gebruiken omdat de structuur mooier is (gladder). In de FC zitten meer onregelmatigheden. Of ik doe iets verkeerd...
Dat FC luchtiger is dan ZL vind ik niet, de mix van ZL moet je wel wat langer kloppen en met de bolgarde, dan krijg je een hele mooie witte creme.
Dank jullie wel voor jullie reacties.
Moet je die van FC met dat ander ding mixen net zoals bij gewone bv?
Meer ervaringen en meningen zijn welkom
Dat FC luchtiger is dan ZL vind ik niet, de mix van ZL moet je wel wat langer kloppen en met de bolgarde, dan krijg je een hele mooie witte creme.
![]()
Met de bolgarde? Ik dacht dat je boter, dus ook bc, alleen met de K-klopper kon/mocht kloppen. Dat de bolgarde dit niet aankon. Misschien wel een paar keer maar dat deze toch fragieler is, zeg maar, dan de klopper.
Ik klop dus met de klopper en het scheelt niet veel, maar volgens mij zit in de FC meer lucht. Zeelandia is ook luchtig maar heeft een andere, vastere structuur. Vind ik dan En dat ziet er mooier uit op een cc
Dank jullie wel voor jullie reacties.
Moet je die van FC met dat ander ding mixen net zoals bij gewone bv?
Meer ervaringen en meningen zijn welkom
Je bedoelt met de klopper?
hmm meende dat bc altijd met de klopper moest geklopt worden omdat de bolgarde kapot gaat daardoor,maar ik kan me voorstellen dat dat met een mix niet hoeft?
Maar Esther jij zegt dus van wel,de mix met de klopper mixen
hmm meende dat bc altijd met de klopper moest geklopt worden omdat de bolgarde kapot gaat daardoor,maar ik kan me voorstellen dat dat met een mix niet hoeft?
Maar Esther jij zegt dus van wel,de mix met de klopper mixen
Maar de mix klop je toch met een handgarde? Of begrijp ik je verkeerd
Ja, de ballongarde is alleen voor bv slagroom en biscuit. Iig recepten waar geen boter door gaat.
Ik heb een kennie,meende dat je de mix er ook in moest/kon kloppen.
Maar omdat de mix in poedervorm is,meende ik dat je het ook met de ballongarde kon doen
Moet je de mix dan met de handgarde doen?
Sorry dat ik niet duidelijk ben/was :$
Ik klop botercreme altijd gewoon met de draadgarde.
En hij is nog heel
Ik heb een kennie,meende dat je de mix er ook in moest/kon kloppen.
Maar omdat de mix in poedervorm is,meende ik dat je het ook met de ballongarde kon doen
Moet je de mix dan met de handgarde doen?
Sorry dat ik niet duidelijk ben/was :$
Ja, je kunt de mix+poedersuiker+water er ook mee kloppen maar volgens mij hoeft dit niet. Ik heb altijd begrepen dat je dit gewoon moest mengen (met handgarde dus= 10 sec kloppen) en dan laten staan. Daar maak ik mijn Kennie niet voor vuil .
Hoe lang klop jij dit mengsel dan?
Ik klop de boter altijd 5 min en dan het mengsel erbij, dan nog eens 10 min.
Ik begin nu wel erg te twijfelen of ik het al die tijd fout doe
@nnicole: ik hoop dat ik net zo'n goede mixer heb als jij . Ik durf het niet aan...
Ik klop botercreme altijd gewoon met de draadgarde.
En hij is nog heel
De mijne ook....
Om het even nog makkelijker te maken Ik vind de botercreme van Easy Cake Products weer lekkerder dan die van Funcakes.
Ik heb nog nooit mix gebruikt vandaar de vraag welke het lekkerste is.
Maar je moet er dus zelf nog boter aan toevoegen
Als je je boter 5 min klopt en dan met de mix erbij nog eens 10 min dan zou ik hem toch graag in de kennie doen ipv met de hand
Neem aan dat je de boter niet met de hand klopt?
haha wat zijn we lekker duidelijk
Boter met de hand... nee daar moet ik niet aan denken
Je moet zowel boter als poedersuiker toevoegen (en water, want je maakt de mix aan met water). Ik mix de boter zacht, dan de aangemaakte mix erbij en 4 minuten mixen. Even schrapen en weer 4 minuten mixen.
En ik mix met de klopper, niet met de garde. De mix aanmaken met water doe ik ook met een gewone handgarde.
Ok dan is het me duidelijk
Welke gebruik jij Marianne?
FunCakes
Ik heb nog nooit mix gebruikt vandaar de vraag welke het lekkerste is.
Maar je moet er dus zelf nog boter aan toevoegen
Als je je boter 5 min klopt en dan met de mix erbij nog eens 10 min dan zou ik hem toch graag in de kennie doen ipv met de hand
Neem aan dat je de boter niet met de hand klopt?
haha wat zijn we lekker duidelijk
Ik had het ook over de MIX die ik in 10 sec met de handgarde klop (die je dan een uur laat staan). DAARNA de boter mixen, idd met de Kennie, daarna de aangemaakte mix erbij...... Ik doe dus precies hetzelfde als Marianne...
Maar nu snap ik ook waarom je mij niet begreep.....je hebt nog nooit bc van mix gemaakt........
Idd en omdat ik het toch eens wil proberen de vraag welke het lekkerste is
Maar ik snapte je al voor dat Marianne postte,ik wist dus niet dat er boter bij moest
Idd en omdat ik het toch eens wil proberen de vraag welke het lekkerste is
Maar ik snapte je al voor dat Marianne postte,ik wist dus niet dat er boter bij moest
Dan zou ik (voorlopig) toch voor de Funcake gaan . Oh ja, ik zou wel roomboter nemen, de ongezouten dan. Dan wordt de bc
.
@Almie: De FC ken ik , de ZL ook, dan ga ik volgende keer die van ECP uitproberen, ben nu wel nieuwsgierig geworden...
Ik neem nu ook altijd ongezouten,die ruitjes roomboter
Bedankt voor jullie moeite!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Welk merk mix.......