1

Onderwerp: [Snel antwoord graag] Marsepein merk

Ik heb het verzoek gekregen van een klasgenoot die nu, net als ik, op stage zit om een taart te maken om op haar stage te trakteren wanneer ze er komende week vertrekt.
Normaal maak ik mijn taarten met fondant maar ze vroeg excpliciet of het met marsepein kan; haar "baas" is daar helemaal fan van.
Nu heb ik nog nooit met marsepein gewerkt (heb pas zo'n 7 taarten gemaakt) omdat niemand het in mijn omgeving echt lekker vind.
Nu vroeg ik me dus af;

1. Ik heb ergens gelezen dat marsepein ongeveer hetzelfde werkt als fondant, klopt dit?
2. Hier op de webshop hebben ze, in 1 kg verpakking, alleen Funcakes marspein; werkt deze een beetje goed? Wat ik heb begrepen van de opdracht is het een 2D taart, dus alles plat.

Ik zou het fijn vinden als iemand hier snel een antwoord op heeft; zo kan ik het nog op tijd bestellen, of op tijd op zoek gaan naar een winkel in de buurt waar ik het kan halen.

Alvast super bedankt!!

2

Re: [Snel antwoord graag] Marsepein merk

ik zeg Zeelandia............werkt prima...en ik vind t nog lekker ook !

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/70/M … +wanneer?/

daar staat wat het verschil is.

als je maar 1 kilo nodig hebt kun je prima funcakes gebruiken. persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Zeelandia, maar die is in de webshop alleen is 6 kilo te krijgen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

:thumb:
mee eens!

Deffie

www.hettaartatelierdur.nl Webshop & Winkel in SCHIEDAM.

5

Ja precies, die is daar alleen in groot verpakking, en zoveel ga ik het niet gebruiken dus dan is dat ook zonde.

Maar het zou dus inderdaad hetzelfde moeten werken, en als funcakes wel goed zou moeten zijn voor eenmalig dan kan ik dat wel bestellen. :)

6

wanneer je voor de smaak gaat, zou ik toch echt de zeelandia in kg verpakking gaan zoeken, die is er ook hoor (maar niet bij DLT blijkbaar)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Of je gaat voor de smaak en kiest FunCakes - aangezien smaak persoonlijk is en ik met enige regelmaat hoor dat-ie toch wel èrg lekker is :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Mijn smaak is Zeelandia,die vind ik ook fijner werken, maar zoals Marianne al terecht zegt, smaak is heel persoonlijk...

groetjes el

9

je zei "een winkel in de buurt", maar waar woon je dan, misschien woont er wel een bakster dichtbij je, waar je een kilo van kunt overnemen??

Groetjes, Dorothea.

10

Bij Piece of cake in Purmerend verkopen ze Zeelandia ook per kg...ze hebben ook een webshop...
Succes iig  :Y

11

Super bedankt voor jullie reacties! Ik heb bij Pipoos een kg marsepein van Funcakes gekocht. Dat was even een gemakkelijke oplossing.
Mocht ik het een keer meer nodig hebben (en eerder weten) dan kan ik het inderdaad ergens anders bestellen.

Gr. Peter

ik ben begonnen met de marsepein van funcakes en door de goede berichten hier op het forum ook een keertje zeelandia gebruikt(gekocht bij www.creacake.nl per kilo)
ik vond het echt een verschil!!de zeelandia marsepein vindt ik veel fijner werken.het is zachter en daardoor makkelijker uit te rollen.
en hij smaakt ook heel lekker :9