1

Onderwerp: Fondant voorwerken

Ik moet op 5 feb een taart maken voor iemand, die wil ik de dag ervoor gaan maken.
Maar ik zit met tijdgebrek dus ik wil graag de decoratie van te voren gaan maken zodat ik die alleen nog op de taart hoef te doen.
Maar nu de vraag, hoelang van te voren kan ik het maken, kleuren, en hoe ga ik ze bewaren, in folie of niet, in of buiten de koelkast?
Ik hoop dat iemand antwoord heeft voor mij.

2

Re: Fondant voorwerken

in een goed afgesloten trommel buiten de koelkast . Kan lang van te voren, aan de fondant veranderd er niks, oftie nu in de originele zak zit, of in een trommel

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Ik maak ook wel eens wat van fondant als voorwerk, maar als het klaar is leg ik het weg op een bord of iets dergelijks en doe er vershoudfolie over heen. Als ik het nodig heb dan pak ik het.
Ik heb al voorwerk gedaan met fondant voor een taart voor 18 februari. Je moet alleen zorgen dat een onderdeel niet heel erg dun is, want dan breekt het makkelijker. Het enige nadeel vind ik wel dat het met fondant al uithard en dat heb je met marsepein niet.

Succes

Een persoonlijke taart is leuk om te geven!!

4

mijn tip: als je de versiering heb gemaakt, donker opbergen. het verkleurt toch in het daglicht. luchtdicht of zelfs in de vriezer, geen probleem, ik vind wel dat decoraties van fondant wat hard worden, van marsepein blijft het zachter.

wil je zien wat ik gemaakt heb, kijk dan even op www.soetenzo.nl]

FAQ al eens bekeken?

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/68/H … +bewaren?/

http://www.deleukstetaarten.nl/faq/36/K … af+maken?/

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

6

bedankt voor alle snelle reacties, ik wist het dus echt niet maar het is me nu allemaal duidelijk.

kan ik er op mijn gemak aan werken
het is pas mijn 3e taart en ik moet hem maken voor iemand en hij heeft ook nog eens 2 thema's dus kan ik de tijd nemen er iets moois van te maken.