1

Onderwerp: Mijn Cakepops

Ik realiseerde me dat ik mijn cakepops hier nog niet had geshowd, dus bij deze.

Beiden zijn chocolade met chocolade frosting erin, oh en dit was poging 2 en 3. De eerste waren zo lelijk (pompoenen) die durf ik hier niet te laten zien  :rolleyes:

http://4.bp.blogspot.com/_uS1-zwoeghk/TRdP0297UaI/AAAAAAAAEF0/FxP7CWtIaFA/s400/cakepops%2Bnr2%2Bnovember%2B9%2B2010.jpg

http://1.bp.blogspot.com/_uS1-zwoeghk/TT1oXsV3yjI/AAAAAAAAEKk/PxEVYvOhj-k/s400/163197_489362142983_616572983_5997119_4200930_n.jpg

Re: Mijn Cakepops

ze zien er erg leuk uit  :thumb:

carpe diem

3

Oh wat een leukerds!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

4

Wat gaaf zeg!! Ik heb de kerstbomen ook geprobeerd, maar krijg het gewoon niet voor elkaar :S
Ze breken van de stokjes af en ik krijg de chocola er echt gewoon niet strak omheen :S

Heb je het met candy melts gedaan?

.. Want taart kan altijd!!

@ Lejow

Heb je de stokjes eerst in de candymelt gedaan en dan in de kerstboom en dan even chillen in de koelkast alvorens verder te gaan met het proces ?

Ja ik heb het met candymelts gedaan maar mijn eerste poging zag er niet uit, ook niet strak. ik had ze niet genoeg verdund, dat is echt de truc. Heel erg verdunnen tot een vla/yoghurt substantie.

Ik hoor het wel als je nog meer tips wilt, ik heb er al aardig wat gemaakt inmiddels en het gaat echt steeds beter.

6

Mooi hoor, je website is ook erg mooi trouwens!

Volg al mijn bak avonturen en recepten op www.mycakes.nl

7

geweldig. waar heb je ze ingestoken om de foto te maken?

Ze staan in piepschuim maar manlief gaat voor dit weekend een blok hout met gaten maken want ik maak ze steeds vaker en dat is dan handig ....

My Cakes schreef:

Mooi hoor, je website is ook erg mooi trouwens!

jij ook, die ga ik wat vaker volgen !

10

En waarmee moet ik het verdunnen dan?

Ja, stokje wel in de candy melt gedaan, maar niet laten rusten.. dat maar eens proberen :D

Verdunnen kan met olie, crisco of mycryo, ik heb tot nu toe crisco gebruikt.

Ik denk dat dat het is hoor, als de candymelt uithard in de ijskast hecht het zich aan de cakepop.

Gewoon nog een keer proberen en dan gaat nu het vast goed !

12

bedankt voor je antwoord. Mijn man heeft voor mij een plank gemaakt met gaten, werkt prima. Alleen heb ik gemerkt dat sommige lolliestokjes dunner zijn dan anderen en dus te los zitten. Maar die eten we dan maar op.

13

Wat zijn ze leuk. Wat voor stokjes gebruik je daar voor? Hout of Plastic? Ik heb het met plastic stokjes geprobeerd maar ze bleven er niet in zitten.

figarodt schreef:

Wat zijn ze leuk. Wat voor stokjes gebruik je daar voor? Hout of Plastic? Ik heb het met plastic stokjes geprobeerd maar ze bleven er niet in zitten.

gewoon plastic uit de shop. Maar misschien moet je bovenstaande tip aan lejow even lezen, dat zal vast het probleem oplossen !

15

Ok, dan ga ik dat maar eens proberen.. Een lepel crisco er doorheen ofzo?

Bedankt in ieder geval :D

16

Wat een leukerds  :lol:

Lejow schreef:

Ok, dan ga ik dat maar eens proberen.. Een lepel crisco er doorheen ofzo?

Bedankt in ieder geval :D

Neeee niet een lepel hoor, veel meer ! Niet schrikken maar ik doe er zeker een stuk of 8-10 dessertlepels doorheen. Je moet het echt druiperig maken.

18

Ok, ik ga het eens proberen, wil van het weekend een klein taartje voor een vriendin maken, dus bak ik gewoon wat extra!