1

Onderwerp: waar grotere taart roosters?

Wie weet waarje deze kan krijgen of iemand andere ideen...
Ik heb een aantal ronde taartroosters ,maar nu ben ik del laatste dagen grotere taarten en met namen vierkanten van 35 en 40 cm aan het bakken... ik gebruik nu het rooster van mijn andere overn...maar wil graag iets anders daarvoor...dus wie o wie heeft de gouden tip!
dank je wel

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: waar grotere taart roosters?

Een tijdje terug stond als tip op het forum om je taart te storten op een (schone) theedoek.. Dit eigelijk vanwege de vervelende ribbels die je krijgt van het rooster..

Dit werkt perfect voor mij.. en daar zou dus makkelijk zon groot vierkant op passen..

Mischien voor jou ook de moeite waard om te testen?

3

maar als je hem daar tijdens het afkoelen op laat staan krijg je dan geen natte onderkant??

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

4

Ik gebruik nooit een rooster, maar laat mijn taarten altijd afkoelen op een theedoek, dit gaat prima!

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

5 Laatst bewerkt door Taartenprinses (25-01-2011 16:42)

Er zijn nu ook grote rechthoekige roosters in de leukste taarten shop

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

6

conny4u schreef:

maar als je hem daar tijdens het afkoelen op laat staan krijg je dan geen natte onderkant??

Nee... Dat dacht ik zelf ook.. je krijgt gewoon een mooi rechte onderkant! De theedoek is ook niet echt super vochtig ofzo na t afkoelen..

7

ok dames...dan ga ik dat toch maarns proberen dan... is ook wat makkelijker met uitstorten dan  oop zo'n rooster :lol:

8

Wat een handige tip. Ook maar eens proberen, want ik ben niet zo gecharmeerd van die roosterribbels  :D

Groet, Jolanda

9

Ik stort altijd op een schone theedoek met suiker erop gestrooid tegen eventueel plakken. Anders kan ik nooit 8 taarten tegelijk af laten koelen :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

10

Supertip :thumb:  :thumb:  :thumb: Kwam laatst ook al roosters tekort :)

11

Ik heb onlangs uit een oude koelkast de rekjes gehaald. Ik zet ze op theekopjes om lucht eronder te laten, schone theedoeken erop en afkoelen maar. Werkt ook perfect als je een grote lading cupcakes moet bakken  :Y

Dat direct op theedoeken ga ik ook maar eens proberen.