Onderwerp: Waar kun je dummies kopen?
Ik wil op korte termijn graag een dummie maken, maar heb geen idee waar ik die kan halen. Het is een piepschuimen ding toch?
En bekleed je die dan verder gewoon als een taart (dus met marsepein)?
Graag advies!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Waar kun je dummies kopen?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wil op korte termijn graag een dummie maken, maar heb geen idee waar ik die kan halen. Het is een piepschuimen ding toch?
En bekleed je die dan verder gewoon als een taart (dus met marsepein)?
Graag advies!
Je kan ze hier bij de hebshop krijgen, maar ook bij veel andere taartwinkels! Zelf maken zou ik persoonlijk niet doen, want het is een heel gedoe en een verschrikkelijk rommelig karweitje. Maar het is zeker mogelijk! Er zijn er hier op het forum die dat al gedaan hebben.
Geen probleem hoor.
Dummie insmeren met water, icing of piping-gel en verder bekleden als een gewone taart. Wel dikker uitrollen omdat je dan minder kans hebt op scheuren.
Ik werk het liefst met funcake fondant omdat dat mooi opdroogt en zo elastisch is dat het niet snel scheurt. Marsepein kan ook maar dat blijft altijd een beetje plakkerig waardoor het stof uit de lucht er eerder op blijft plakken
Marsepein nadien inspuiten met haarlak, dan komt het helemaal goed!
Ik heb ze bij een taartwinkel in Geldermalsen gekocht.
Bedankt voor de tips! Ik ga volgende week naar de bakwinkel in Elst, die zullen de dummies ook wel hebben denk ik. En anders rij ik naar Geldermalsen.
Zouden ze ze ook hebben bij hobbywinkels?
Dummys zijn bij ons ook te koop in het tuincentrum.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » Waar kun je dummies kopen?