Onderwerp: taart te zoet?

Ik krijg wel eens berichten dat de taart te zoet is...vooral de boetseersels ;)

maar goed. ik had al expres geen 1:1 botercreme gebruikt.

ik vroeg me af of ik de poedersuiker weg kan laten uit de botercreme van de mix, zodat het net weer een tikje minder zoet is.

Heeft iemand dat ooit al eens geprobeerd?

Moet ik dan bijv. meer boter gebruiken? of is het een no no??

I never met a calorie I didn't like....

2

Re: taart te zoet?

Lijkt me niet lekker :nooo

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3

dat is het risico van het vak  ;)  ik vervang weleens een deel poedersuiker door cacao maar het wordt er denk ik niet minder zoet van.
Wat ik ontzettend  lekker fris vind is de citroen van patidess, een beetje door het biscuit en een beetje door de bc. Dan ook nog framboosjam ertussen en de mensen die klagen over zoet zeggen dan nou dit is lekker fris, zalig. Er zit net zoveel poedersuiker ik als normaal  :D

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

4

Hoi hoi!!

Geen antwoord op je vraag, maar ik kom even gedag zeggen. Als ik het goed heb, hebben we samen bij Wencke de workshop gedaan van de cadeaudoos. Wij zaten tegenover elkaar.

Groetjes!
Petra

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

5

Ik zou er dan eerder wat citroensap door doen, of een deel van het water vervangen door een fris sapje als tegenhanger van de suiker. Weglaten lijkt me niet gewenst, maar wel interessant om het eens te proberen...

6 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (24-01-2011 23:16)

Petra68 schreef:

Hoi hoi!!

Geen antwoord op je vraag, maar ik kom even gedag zeggen. Als ik het goed heb, hebben we samen bij Wencke de workshop gedaan van de cadeaudoos. Wij zaten tegenover elkaar.

Groetjes!
Petra

ook hoi! dat klopt. hoe is het?

verder had ik het citroen verhaal of andere zuurdere vullingen ook al geopperd, maar ja. men kiest zeker voor kinderen toch voor aardbeien, en dat is sowieso al zoeter.

ik was gewoon benieuwd of iemand het al geprobeerd had, anders probeer ik het gewoon een keertje zelf...

patidess citroen heb ik nog nooit geprobeerd, maar lijkt me zeker ook lekker.
en idd citroensap ipv water kan ik ook wel gaan proberen.

bedankt voor de reacties iig :thumb:

7

Ja hier alles goed! Even geen taart op dit moment hahaha!! En ook nog geen workshops in het verschiet. Ik wil eigenlijk PME 1 gaan doen, maar omdat ik het t/m maart heel druk heb, wordt dat waarschijnlijk wel het najaar. En hoe is het met jou??

Over patidess citroen: mijn zoontje vindt die heerlijk! Het is ook wel lekker hoor een beetje zuur bij al dat zoet. Dat heft het een beetje op. Ik neem ook altijd een wat zuurdere jam.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

8

Ik vind zelf de meringue botercreme minder zoet dan de BC met de mix, dat scheelt al een hoop, verder als tegenhanger een iets minder zoete vulling proberen, dus iets frissigs met fruit. Lemoncurd is zeker voor kinderen niet te zuur, maar wel lekker fris.

En verder.. Tja boetseersels zijn 99% suiker..  :s

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

9

frambozen vinden kinderen ook erg lekker en is al minder zoet dan aardbeien

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Bommeltje schreef:

En verder.. Tja boetseersels zijn 99% suiker..  :s

:lol: ja, dat weet jij, dat weet ik, maar probeer het maar eens over te brengen :+

mbc moet ik nog steeds een keertje proberen, maar ik bak niet zo heel veel, dus moet helaas weer even wachten.... over 2 weken weer een opdracht...

ik vind zelf citroen of framboos ook lekkerder, dat probeer ik dan te verkopen, maar die drempel lijkt dan zo hoog. over een paar maanden mag ik voor hun weer in de herkansing ;)

11

Zelf ben ik ook niet zo gek op boetseersels, te veel marsepein in 1 keer. Ik maak alleen een taart met boetseersels wanneer daar om gevraagd wordt, anders niet.
En de meringue bc moet ik nu toch echt een keer gaan maken. Ik lees dat het zo makkelijk is maar niks is toch zo makkelijk als boter en poedersuiker te (laten) mixen? Daarom stel ik het steeds uit...

12

Kan je, als je wat citroensap door de botercreme doet, de taart hier ook nog mee afsmeren of heb je echt patidess nodig omdat je fondant anders smelt?

Life is what you bake it.