1

Onderwerp: Verhoudingen voor het spuiten van royal icing bloemen

Hallo iedereen!

Ik heb me pas alles aangeschaft om royal icing te spuiten. Ik heb de set PME spuitmondjes gekocht, ben al wat aan het experimenteren geweest maar ik vind niet de juiste verhouding voor mooie icing bloemetjes te spuiten, de ene keer is hij te lopenend en de andere keer krijg ik hem niet door de spuitmondjes geduwd. Kan iemand mij mss helpen ??
Vriendelijke groetjes!!

2

Re: Verhoudingen voor het spuiten van royal icing bloemen

Blijven proberen!! En water druppel voor druppel toevoegen en steeds goed roeren om het resultaat te zien.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Dank je Mirjam !

Ik heb het daarjuist nog een keer geprobeerd, had het geod stevig gemaakt maar wanneer ik het spuit blijft de bloed mooi maar iets nadien word da terug vochtig percies en dan verdwijnen de blaadjes :( en ik kan echt men lepel rechtzetten in die icing he :( weet niet meer hoe ik het nog moet doen

groetjes

4

Dat is ook heel moeilijk en niet iets waarvoor ik precieze verhoudingen kan geven helaas... het is echt een kwestie van trial en (heel veel) error. Blijven proberen, op een keer heb je het te pakken! En misschien helpt het wat frustratie voorkomen om te beginnen met makkelijke bloemetjes. Ik kan je een plaatje mailen van wat ik bedoel als je wil, maar wat ik zelf het makkelijkste vind: eerst vijf bolletje met tip 3 met stevige icing als 'bloemblaadjes' en dan een stipje in een andere kleur in het midden. Ook als de icing dan net wat zacht is, blijft het altijd een bloemvormpje houden. Succes!

5

Hoe heb je je icing gemaakt? Als je nl mix gebruikt en je gebruikt niet het hele pak moet je alles eerst goed mengen voor je er een deel uithaalt. Anders heb je kans dat er naar verhouding te weinig eiwit in zit en dan blijft het uitlopen hoe stevig je het ook maakt. (effe een wild guess)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Hoi Stephanie !

Bedankt voor de uitleg! :o) blijven proberen dus  :cool: je mag me gerust dat plaatje eens doorsturen, mss ben ik wel een beetje te veeleisend om er mee te starten ! Maar we geven niet op, ooit moet het toch wel eens een keertje lukken

Hoi miriam, Ik heb de icingmix van easy cake. Wat je daar zegt kan je idd wel gelijk in hebben, mss het dan toch maar zelf maken met eiwitpoeder en bloemsuiker .... Ik ga het straks nog eens proberen !!