Onderwerp: strikken van marsepein?
Kan ik deze strikken van marsepein maken? ik lus namelijk geen fondant maar wil wel graag zo een strik op mijn verjaardagskaart
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » strikken van marsepein?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Kan ik deze strikken van marsepein maken? ik lus namelijk geen fondant maar wil wel graag zo een strik op mijn verjaardagskaart
Tja, mijn ervaring is dat marsepein niet hard wordt. Misschien met veel tylose erdoor heen? Maar ik ben nog niet een 'ervaren' bakster. Misschien hebben andere een goede oplossing.
Maar mijn gevoel zegt ... niet doen!
En als je eens beide doet? Dus fondant en marsepein?
Maar denk wel dat het kan hoor, ik vind marsepein geschikt voor heel veel dingen, alleen heb ik nog nooit een strik van mp gemaakt dus kan je verder niet helpen.
Groetjes Knollie
Marsfondant wordt ook niet hard.
Gaat absoluut niet lukken.
ik heb het ook de eerste keer geprobeerd, voordat ik me goed had verdiept in de strik.
wel de how-to e.d. maar niet fondant, dus de eerste was van marsepein.
werd nooit hard en zag er niet uit.
ik maak ze altijd van marsepein en het gaat prima.
wel tylose erdoorheen en op tijd beginnen, zodat ze goed kunnen drogen. dus ong 1 week van te voren
Maar........de strik eet je over het algemeen niet op toch? Ik zou hem gewoon van fondant + tylose maken en puur als decoratie op je taart zetten.
Zonde om het niet op te eten.
ik heb m'n eerste strik van marsepein(zeelandia marsepein) met tylose gemaakt.ging echt perfekt!werd gewoon goed hard.
gewoon goed hard laten worden en het gaat prima hoor.ik heb nog nooit met fondant gewerkt.ik vind het niet lekker.
ik maak ze altijd van marsepein en het gaat prima.
wel tylose erdoorheen en op tijd beginnen, zodat ze goed kunnen drogen. dus ong 1 week van te voren
laat jij ze dan aan de lucht drogen en proef je de tylose?
Ik heb gisteren mijn eerste strik gemaakt.
Ik heb het van zelfgemaakte marshmellowfondant gemaakt.
Ik denk niet dat hij echt hard zal worden, maar volgens mij ziet hij er wel aardig uit. Ik heb hem nu in een afgesloten bakje staan. Hij hoeft pas vrijdag op een taart. Ik heb er overigens geen tylose door gedaan.
dus marsepein wordt ook hard met tylose?
hoeveel tylose per hoeveel gram marsepein?
hoeveel tylose per hoeveel gram fondant?
hoeveel tylose per hoeveel gram marsefond?
of is het allemaal gelijk?
wat is een normale droogtijd als er tylose doorheen zit?
toevallig een week of 2 geleden ook een strik gemaakt met marsepein. 5 gram tylose per 250gr marsepein (ipv 3 gr. per 250gr fondant).
Eerste dag kleuren en kneden met tylose,
2e dag lussen maken
3e dag strik in elkaar knutselen.
kijk maar eens op "mijn site" voor de foto's. Ik was aardig tevreden.
Overigens een tip. Maak wat extra lussen, mocht er een breken. verder had ik bovenop 2 lussen, vond ik persoonlijk mooier uitkomen (kan ook zijn dat de bolling van mijn lussen niet groot genoeg was).
succes ermee.
gr. Saskia
die is mooi geworden biancaatje
saskia74 is hij niet ingezakt? vind die ook erg mooi dus ik ga maar Tylose kopen en het erop wagen voor de taart van mijn verjaardag
Dank je wel.
Niet gek voor een eerste strik toch?
Ben ook pas begin december begonnen met taarten bakken.
nee hoor is echt niet ingezakt. ik zou zeggen gewoon proberen en tijdig beginnen. zo kan hij lang genoeg uitzakken én heb jij evt. tijd om evt toch nog wat anders te bedenken (maar zal toch niet nodig zijn).
een vriendin van mij heeft hem overigens ook met marsepein gemaakt, zonder problemen.
wij gebruiken allebei zeelandia marsepein.
dank je wel saskia74
weet iemand hoe je een foto plaatst bij je naam?
ja bij instellingen. heet avantar o.i.d. moet wel een klein formaat zijn (lage resolutie)
ziet er goed uit.
Denk dat ik het toch ook nog maar een keer ga proberen. Er is dus hoop ....
Met marsepein wordt de strik over het algemeen minder mooi. Je moet 'm toch harder laten worden (al dan niet met tylose) en dan is het toch niet meer lekker om te eten
Ik zeg ook: dit is decoratie die je niet opeet, zit niemand op te wachten alleen kinderen stoppen alles in hun mond is mijn ervaring en vinden het nog lekker ook
nou dan ga ik maar aan de slag
Maar........de strik eet je over het algemeen niet op toch? Ik zou hem gewoon van fondant + tylose maken en puur als decoratie op je taart zetten.
Wilde ik ook al zeggen
Karin09 schreef:Maar........de strik eet je over het algemeen niet op toch? Ik zou hem gewoon van fondant + tylose maken en puur als decoratie op je taart zetten.
Wilde ik ook al zeggen
Ik ook.... . Ik (+familie) lust ook geen fondant maar decoraties maak ik daar wel van omdat deze toch niet opgegeten worden.
Ik vind het persoonlijk juist leuk als alles op de taart opgegeten kan worden. Daarom probeer ik alles van eetbare producten te maken.
Ja maar dan ga je toch voorbij aan het feit dat het écht niet lekker wordt met tylose erdoorheen, ik snap je motivatie maar mijn voorgangsters zeggen het niet voor niets he.
Doe voor de grap eens wat tylose op je natte handen en voel dan even, dié textuur krijg je in je mond als je het op eet en je hebt dan het idee van een hap lijm ongeveer.
Dus ja, het is eetbaar maar ik geloof dat ik mijn taartklantjes en familie het toch echt niet voor ga zetten, dan willen ze geen taart meer van mij
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » strikken van marsepein?