Onderwerp: kroon van marsepein
Heeft er weleens iemand een kroontje van marsepein gemaakt? Ik heb geen fondant in huis.
Ben benieuwd!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kroon van marsepein
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heeft er weleens iemand een kroontje van marsepein gemaakt? Ik heb geen fondant in huis.
Ben benieuwd!
Geen kroon, maar wel geprobeerd een schoen te maken, wat niet lukte . Ik weet niet wat voor soort kroon je wil maken?
Ik had laatst voor een hekwerk marsepeinen 'planken' gemaakt. De bedoeling was dat deze een cm boven de taart uitstaken, en ook bleven staan. Na een uur of zo zakten de punten naar binnen. Bij mij werkt marsepein dus niet, hoeveel tylose ik er ook in doe...
Ik geloof dat ik morgen dan toch maar fondant moet gaan halen. Maak het uit wat voor fondant? Ik ben helemaal niet bekend met fondant. Ik maak de taart wel gewoon van marsepein en dan wil ik er zo'n kroontje opmaken. Kan ik de taart dan wel in de koelkast bewaren? Wel eens iets gelezen dan fondant smelt?
Moet je er ook tylose doorheen doen om het hard te maken?
Groetjes Elise
Ik gebruik alleen maar fondant wanneer iets uit moet harden, zoals een kroontje . Wanneer je in de webshop kijkt bij fondant staat erbij welke het beste uithard (weet zo niet meer uit mijn hoofd). Marsepein en fondant kan allebei in de koelkast en smelten alleen wanneer er te veel vocht bij komt. Maar ik zou het kroontje er pas op het laatst op zetten. En ja, ik doe er tylose doorheen. Ligt ook een beetje aan de fondant.
Ik gebruik gewoon funcakes fondant voor een kroontje. Marsepein duurt een eeuwigheid voordat het hard is. Zelfs met tylose er doorheen.
Hou er wel rekening mee dat kroontjes meestal wel kwetsbaar zijn (breken snel). Dus als je de tijd hebt om er 2 te maken dan zou ik dat zeker doen.
Dank je wel voor jullie reacties. Ik moet ze vrijdag af hebben. Ik heb er vandaag toch een proberen te maken met marsepein en tylose dus laat hem wel staan wat het wordt. Morgen ga ik fondant halen.
Hoe waren jullie aan het patroon gekomen. Had het nu zelf uitgetekend, maar vond het resultaat niet zo mooi. Kwam op het einde toch nog een stukje tekort waardoor ik het een beetje uit elkaar moest rekken. Iemand daar nog tips voor?
ik heb een patroon van Cake central gebruikt:
http://cakecentral.com/gallery/1196371
en hier staan er nog meer:
http://cakecentral.com/modules.php?name … arch_user=
Dank jullie wel. Ik had dinsdag de fondant gekocht en meteen het kroontje gemaakt. Hij is al keihard
Waar kan ik het beste de balletjes aan het uiteinde van maken? Had ergens gelezen dan fondant gaat scheuren? En hoe maak je dat vast ?
De balletjes maak ik ook van fondant, maar niet al te zwaar. Ik bevestig ze of met icing of met lijm. Als uithardende fondant gebruik ik altijd regalice, is nog nooit misgegaan
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » kroon van marsepein