1

Onderwerp: Cupcakes & kids: wat voor glazuur?

Dag ladies,

Hopelijk kunnen jullie me helpen met al jullie ervaring met de volgende vraag. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Een collega heeft me gevraagd of ik versiersels (van marsepein/fondant) voor cupcakes wil maken, zodat ze deze kan gebruiken voor haar dochters kinderfeestje. Nu wilde ze de versiering door de kinderen met glazuur vastplakken op de cakejes. Maar volgens mij kan dit niet, want dan smelt het fondant/marsepein. Toch?

Wat zou een oplossing zijn? Een marsepein/fondanten rondje op de cake en dan versieren had ik bedacht, maar ze wil liever dat niet voor alle cakejes. Botercreme viel ook niet zo in de smaak. Het liefste heeft ze glazuur. Dus ik dacht misschien met royal icing een dun laagje op het cakeje smeren en dan de versiersels erop? Of wordt de RI te hard voor de kinderen? Of wellicht hebben jullie een ander idee?

Anyway, ik hoop dat jullie tips voor me hebben! Dank alvast!

2

Re: Cupcakes & kids: wat voor glazuur?

Mijn marsepein blijft meestal zo op de cc plakken  ;) .
Op een taart plak ik soms wel eens iets vast met hele dikke glazuur (gewoon poedersuiker met weinig water). Bij een strik bv plak ik de lussen ook zo vast. Misschien zou je witte chocopasta kunnen gebruiken?

3

Esther68 schreef:

Op een taart plak ik soms wel eens iets vast met hele dikke glazuur (gewoon poedersuiker met weinig water). Bij een strik bv plak ik de lussen ook zo vast. Misschien zou je witte chocopasta kunnen gebruiken?

Chocopasta is misschien wel een goed idee! Nog andere suggesties?

4

Daniejelle schreef:
Esther68 schreef:

Chocopasta is misschien wel een goed idee! Nog andere suggesties?

Jam. Maar ik geloof dat je dat eerst in moet laten koken en zeven, anders is het te vochtig (heb ik nog nooit gedaan maar staat wel bij de recepten, dacht ik)

5

Witte chocopasta. Dan schijnt de donkere kleur ook niet door het fondant heen.

6

Dank jullie allebei! :)