Onderwerp: Bakmeel van fondant verwijderen
Hoe krijg ik het bakmeel van mijn taart? Kan toch niet met water? Misschien simpele vraag maar ik wil mijn met bloed, zweet- en tranen gemaakte taart niet verpesten door het water!
Help
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Bakmeel van fondant verwijderen
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hoe krijg ik het bakmeel van mijn taart? Kan toch niet met water? Misschien simpele vraag maar ik wil mijn met bloed, zweet- en tranen gemaakte taart niet verpesten door het water!
Help
Hoe krijg je meel op je taart?? Of heb je dat gebruikt om mee uit te rollen? Dat kan nl niet. (rauw meel is niet eetbaar) Je kan er wel poedersuiker voor gebruiken. Sommigen gebruiken maizena, maar dat is niet aan te raden (dan kan je de restjes niet meer bewaren). Je kan ook uitrollen op een stuk plastic tafelzeil en dan heb je helemaal niks nodig dus ook niks weg te poetsen.
Maar hoe je het nu weg krijgt........ misschien toch een beetje poetsen met een nat doekje. Of eerst proberen weg te stoffen met een droog penseel........ Ik hoop dat het je nog lukt!!
Probeer het eens met een vochtig doekje, wel vreselijk goed uitknijpen voordat je er mee aan de slag gaat!
Zelf gebruik ik nooit bakmeel of poedersuiker voor mijn fondant/marsepein. Het plakkerige gaat al gauw over met wat plantaardig vet (Crisco of frituurvet). Als je dan zo'n bureaublad van de Ikea aanschaft dan gaat het helemaal super (daarop blijft het niet plakken).
Ik heb bakmeel gebruikt voor het uitrollen, dacht dat poedersuiker uit den boze was! Maar ik begrijp dat dat dus wel kan. Sorry ben nog een beginneling. Ok, probeer nog een beetje met kwastje en nat doekje. Volgende keer dus poedersuiker Bedankt!
Met poedersuiker kan je ook vlekken krijgen.....
en geen nat doekje, een beetje vochtig is waarschijnlijk genoeg.
Ik gebruik een stuk doorzichtig tafelzeil om het fondant uit te rollen.
Je kan bij een huishoudwinkel (kost iets van €1,50 per meter) een stuk af laten snijden wat bijvoorbeeld precies zo breed is als je aanrecht, hardsitkke handig dus! Na gebruik maak ik 'm schoon met een werkdoekje en laat ik 'm opdrogen voordat ik'm weer oprol. (Niet opvouwen ivm vouwstrepen!)
Een hele voordelige oplossing denk ik, en als het niet meer schoon krijgt (wat bij mij nog niet voorgekomen is trouwens) koop je gewoon weer een nieuw stuk.
Ik ben zelf ook beginnend bakster, en wilde er voor de eerste taarten niet teveel kosten voor maken, vandaar dat ik gekozen heb voor deze oplossing.
Verder heb ik ook een pot crisco gekocht, en als het fondant gaat plakken smeer ik een klein beetje over het fondant uit, gaat ook prima hoor!
Succes ermee!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Bakmeel van fondant verwijderen