1

Onderwerp: Taart van te voren maken??

Hoi,
Weet niet zeker of dit bij het juiste onderwerp staat... Maar goed! :D
Ik wil voor mijn moeders verjaardag een taart (van biscuitdeeg) maken. Ik weet nog niet welke vulling, maar bekleden doe ik met fondant.
De week ervoor ben ik op vakantie, we komen op zaterdagavond thuis en die zondag is zij jarig.
Inhoeverre kan ik haar taart van te voren maken? Ik kan hem dus uiterlijk 11 dagen van te voren maken (of dus eerder) Ik weet dat ik het kapsel kan invriezen, maar hoever zou ik de taart al af kunnen maken?
Welke vulling en decoraties zouden hiervoor geschikt zijn? Wie heeft er tips voor mij?
Alvast bedankt!!

Bad news: Time flies
Good news: You're the pilot!

2

Re: Taart van te voren maken??

Hoi,

Ik heb al een paar keer een taart met marsepein incl. decoraties ingevroren en ook gedecoreerde cupcakes met marsepein. Gaat heel goed. Weet alleen niet hoe het met fondant zit.

Judith

3

idd, je kunt gewoon de hele gedecoreerde en gevulde taart in een taartdoos doen, die in een zak en helemaal in de vriezer doen.
zaterdag zo snel mogelijk de taart uit de vriezer, uit de zak en in de doos in de koelkast bewaren.
uur voordat de visite komt taart op aanrecht zetten.

4

tip: zoek eens op vullingen die je in kan vriezen, is een apart topic over!

tip: zoek eens op invriezen en ontdooien in taartdecoratie algemeen........

tip: lees de faq's eens door......

hier zijn echt al zoveel topics over geweest........... :Y  :Y

Bedankt voor jullie reacties!

Chantal1980; bedoel je met een taartdoos zo'n kartonnen taartdoos?

Karin09 schreef:

tip: zoek eens op vullingen die je in kan vriezen, is een apart topic over!

tip: zoek eens op invriezen en ontdooien in taartdecoratie algemeen........

tip: lees de faq's eens door......

hier zijn echt al zoveel topics over geweest........... :Y  :Y

Ik denk dat ik uiteindelijk alle antwoorden wel had kunnen vinden hier, maar ik ben nog niet zo lang lid dus ook nog niet zo handig hier. Enne ik wilde gewoon graag snel antwoorden en had gister geen tijd om te zoeken... ;)  maar ga dit nog wel doen.

Groetjes

6

Het ontdooien van zo'n taart duurt wel langer dan ik dacht. Eerste kerstdag om 9.00 uur de taart uitgehaald en met doos en al in de  hal (15-18 graden) gezet. Om 15.00 uur helaas nog iets bevroren. Volgende keer misschien de doos openzetten.

@juutje1976 bedankt voor de tip!!!
dan haal ik hem dus gelijk uit de vriezer als we zaterdagavond thuis komen.