1

Onderwerp: Cakeballs/bonbons

Ik heb al wat rondgezocht op het forum en youtube,
maar ik kan nergens een goede manier vinden hoe je nou de cakeballs in de chocola moet dippen, als ik er een vork in steek dan blijft er toch een leeg stuk over?

En ik snap het recept nog niet helemaal, want het recept van bakerella heeft het over cream cheese of frosting, maar wat zijn dat in het Nederlands? (Of weet iemand een handig nederlands recept)

En wat kan ik allemaal in plaats van cake doen?
Ik dacht aan oreoballs, m&m balls?

2

Re: Cakeballs/bonbons

Met het recept kan ik je niet helpen, maar ik heb wel een keer oreo truffels gemaakt en toen een goed dipsysteem gevonden. Neem een plastic vork en haal daar de middelste tandjes uit. Doe het balletje eerst helemaal in je bakje gesmolten chocolade. Wip dan het vorkje eronder, dan til je hem er zo uit en kun je hem op een bakpapiertje leggen!

3

Bedankt voor de tip! ^^

4

Kellaigh schreef:

Ik heb al wat rondgezocht op het forum en youtube,
maar ik kan nergens een goede manier vinden hoe je nou de cakeballs in de chocola moet dippen, als ik er een vork in steek dan blijft er toch een leeg stuk over?

En ik snap het recept nog niet helemaal, want het recept van bakerella heeft het over cream cheese of frosting, maar wat zijn dat in het Nederlands? (Of weet iemand een handig nederlands recept)

En wat kan ik allemaal in plaats van cake doen?
Ik dacht aan oreoballs, m&m balls?

Je kunt bij de Makro chocolade en vanille frosting kopen, weet even niet zo snel het merk uit mijn hoofd (het is Amerikaans), maar het kan niet missen geloof ik als je daar bent bij de bakafdeling. Je hoeft niet perse dat spul te gebruiken, het idee is dat je zeg maar spul gebruikt dat ervoor zorgt dat de boel bij elkaar blijft plakken en dus dat je balletje niet uit elkaar valt of iets als je het in de gesmolten chocolade dipt. Je kan dus bijv. ook Nutella chocopasta gebruiken of jam of...
I.p.v. cake kan je ook brownies gebruiken, vind ik echt superlekker  :Y  :9!!! Oreoballs zou ook geen probleem moeten zijn...Succes iig!

O.a. Cupcake pop mold, strasslint, bling bling taarttoppers, cupcake doosjes, legoblokjes mold, paarse spiral rolling pin, Hello Kitty, op www.cupcakes-taart.nl

5

creamcheese is gewoon roomkaas (bijvoorbeeld Monchou) en voor frosting gebruik ik gewoon royal icing.

6

gewoon in de chocola laten vallen, beetje ronddraaien met een vork en daarna ook eruit tillen met de vork.
Zo doe ik het in ieder geval met slagroom truffels :9