1

Onderwerp: 2 kleuren taart

Hoi allemaal, Ik wil graag een taartje maken, waarvan de bovennkant en een deel van de zijkant (met bogen) een andere kleur heeft dan het onderste deel van de zijkant.
Weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, dus hoop dat ik duidelijk ben.

Hoe moet je dit doen ? Of weet iemand waar ik een how-to kan vinden ? Ik wil hem graag morgen maken, dus ik hoop dat jullie me goede tips kunnen geven.

Leef je leven en houd je vast, aan de weg die bij je past.

2

Re: 2 kleuren taart

Zijkanten bekleden en de bovenkant daarna Heb je alleen wel een naad aan de achterkant van het bekleden van de zijkant, maar anders krijg je zo'n dikke laag bovenop. Ik doe het dus altijd zo.

3

Maar hoe doe je dat dan  met de bogen ? Dat moet precies passen.
Ik heb van de week een taart voorbij zien komen, maar kan hem niet terug vinden.
Ik dacht idd ook dat het te dik wordt als je 2 lagen marsepein krijgt.

4

AlexandraB schreef:

Maar hoe doe je dat dan  met de bogen ? Dat moet precies passen.
Ik heb van de week een taart voorbij zien komen, maar kan hem niet terug vinden.
Ik dacht idd ook dat het te dik wordt als je 2 lagen marsepein krijgt.

misschien kun je iets duidelijker beschrijven welke taart je hebt gezien, dan kunnen de echte zoekmonsters helpen en een antwoord op je vraag geven, want het is mij ook niet precies duidelijk wat je bedoelt.......geen oilily denk ik.....

5

Tja, dat vind ik nu net zo lastig om uit te leggen, maar ik zal het nog een s proberen :think:

Ik weet niet goed meer wat de kleuren waren, ik heb voor mezelf al zo gefocust op roze en paars dat ik dat beeld in mijn hoofd heb.
De randen was afgewerkt met bolletjes, ik denk uit de FI mold.
Zowel de onderkant als op de scheiding van de 2 kleuren.
Maar ipv van een rechte scheidingslijn, was het met bogen.
Lastig uitleggen.
Ik heb zoveel taarten bekeken, dat ik het echt niet meer goed weet, maar ik was dus helemaal weg van die 2 verschillende kleuren en de afwerking.

Stom dat ik al die details kwijt ben, maar dat komt omdat ik dus al helemaal bedacht hoe ik het wilde gaan doen  O-)

6

Die kan je toch snijden op je platte uitgerolde mat?
Bedoel je zo'n soort taart? Die heb ik gewoon uitgesneden met waves.
http://i54.tinypic.com/2afxuo4.jpg

7

Ik lees nu nog eens goed en je bedoelt idd oilily, hier zijn al veel dingen over geschreven..........

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=41658

8

Super bedankt !! Ik wist dus niet dat dit een olily taart heet.
Ik ga het vandaag eens lekker rustig uitproberen, is toch voor eigen gebruik  :thumb:  :)

9

Suc6! Laat je het resultaat nog zien?

10

:grr:  :grr:  Voortaan eerst beter mijn voorraad checken  :o
Was lekker aan het bakken, lekkere vulling erin en afgesmeerd....wil ik gaan bekleden.....Nog maar 248 gram marsepein voor een taart van 20 cm :x  :x

Dit was me nog niet eerder overkomen. Een héél dun laagje marsepein erover en volgend weekend nog maar een keer proberen. :s

Dan zal ik het resultaat zeker laten zien, jullie in elk geval heel erg bedankt voor de tips  :thumb: