1

Onderwerp: Eerste keer kindertaart maken.

Hallo,

Ik weet niet echt waar ik mijn vraag moet zetten maar ik denk hier....

29 januari ga ik een kindertaart voor mijn nichtjes maken. Dit word de eerste keer voor mij.
Inprincipe lijkt het wel heel makkelijk. Ik ga kant en klare cake gebruiken. En daar een huis van maken.
Ik moet ze op elkaar plakken door middel van creme a beurre(?).
Er staat een recept voor dat in de boek dus ga dat maar eens proberen.
Daarna moet ik het helemaal met dat creme insmeren en dan de sierbloemen enz. erop zetten.

Ik heb een taartbodem besteld een kartonnen. En daarop ga ik groene fondant op maken. (moet gras voorstellen.) En daarop dus dat huisje.
Maar ik vroeg me af of ik dit ook 1 dag van te voren kan maken? Of moet ik het echt dezelfde dag insmeren enz..?

Hebben jullie misschien tips voor mij?

(Sorry als ik een beetje onduidelijk heb getypt. Zit namelijk op werk dus plaats snel een vraag :)) )

Alvast bedankt.

Mvg. taartprinses

Re: Eerste keer kindertaart maken.

kan wel een dag van te voren hoor!!  :Y

Ik zing mijn eigen wijsje!

3

Kan zeker een dag van te voren. Denk er wel aan dat creme au beurre (of botercreme) hatd wordt in de koelkast door de roomboter. Dus ruim van tevoren uit de koeling halen, en op kamertemperatuur laten komen of niet in de koelkast zetten als er alleen botercreme op zit.

Groetjes, Elly

4

Heel veel succes, erg leuk idee en ik ben met Elly eens; zou ivm de botercreme zeker niet te lang in de koelkast laten.

Zet je na afloop een foto?

Oja...nog een kleine tip|: verkijk je niet op het werk wat er toch wel in gaat zitten; begin dus goed voorbereid, op tijd!

Groetjes Jose :Y

Bedankt voor de antwoorden.

ik heb de spullen binnengehaald :). Ben echt benieuwd of het me gaat lukken.
Het gaat dus een huisje worden. (hopelijk) Dus moest 5 marmer cake's opelkaar stapelen. En dan insmeren met botercreme. Maar ik heb echt het idee dat het gaat mislukken.. ?? Of zou dat wel kunnen. Heb het wel uit een boek gehaald...

O, en voor de kartonnen bodem ga ik fondant gebruiken. Groene kleur. Hoelang moet ik wachten totdat ik de cake erop kan stapelen?
En moet ik de taartkarton eerst bekleden met folie ?