1

Onderwerp: eerste x stapel... doe ik het zo goed?

Ok ook ik moet nu dan toch eraan geloven en een 3 laags stapeltaart maken.
Heb al wat uurtjes hier op het forum rondgekeken en veel gelezen.
Hoop dat ik nu de goede informatie bij elkaar heb verzameld.
Zou iemand die het al vaker heeft gedaan en dit leest, willen reageren met tips en opmerkingen? ( want voor zo'n eerste x is het heeeeel spannend en heb ik kriebelsssss in mijn buik)...

Ik bak de taarten
vul ze en strijk ze af
bekleed ze en zet er houten douwels in
karton op onderste taart met de goeie kant naar beneden( de vetvrije) dan wat icing en kartonnetje erop met de goede kant naar boven
daar taart nummer 2 opzetten en het kartonritueel herhalen.
Dan decoreren en afwerken

Vervoer wordt nog lastig...gaat op mdfplankje met leuk papier en cellofaan. Daarna (supertip!!!!) in een boodschappenkratje.
Duimen draaien en hopen dat de taart het vervoer overleefd....

Tips zeeeeeeeeer welkom!!!!

2

Re: eerste x stapel... doe ik het zo goed?

Je zou er voor de zekerheid nog van boven tot beneden een lange dowel door heen kunnen steken, gezien je hem in zn geheel wil gaan vervoeren.
Verder zet ik idd ook het mdfplaatje met taart in de krat maar tussen het cellofaan en kratje stop ik ook altijd nog wat rolletjes pleepapier, mocht de taart toch gaan schuiven, dan "veert" deze terug door de pleepapier.

Succes en gewoon blijven ademen!
gezien je voorbereidingen gaat het zeker lukken  :thumb:

www.cakelady.nl
regio Zaanstad / 't Gooi / Arnhem / Zevenaar

Afhankelijk van het gewicht van de taart kun je overwegen om cakeboards te gebruiken in plaats van kartons. Verder klinkt het goed :)

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

4

lenny schreef:

Je zou er voor de zekerheid nog van boven tot beneden een lange dowel door heen kunnen steken, gezien je hem in zn geheel wil gaan vervoeren.
Verder zet ik idd ook het mdfplaatje met taart in de krat maar tussen het cellofaan en kratje stop ik ook altijd nog wat rolletjes pleepapier, mocht de taart toch gaan schuiven, dan "veert" deze terug door de pleepapier.

Succes en gewoon blijven ademen!
gezien je voorbereidingen gaat het zeker lukken  :thumb:

Het wordt niet echt een hele zware taart ( 26, 20 en 15) dus weet niet of er een douwel door alle 3 heen moet...
Prik je die er als laatste doorheen dan? Als alles klaar is?
ennuh die rollen wcpapier...dat zijn gewoon echt hele rollen?
Wel goede tip, maar moet dan wel voor een voorraadje gaan zorgen :P :lol:  :lol:

5

Ik leg altijd een stukje anti-slip mat onder de mdf-plaat. Dit gaat niet schuiven. Kun je op maat knippen, superhandig!

6

Esther68 schreef:

Ik leg altijd een stukje anti-slip mat onder de mdf-plaat. Dit gaat niet schuiven. Kun je op maat knippen, superhandig!

Nou dat is een goed idee idd.
Waar haal ik zo'n matje? en hoeveel stukken haal je er dan uit?
Alvast bedankt weer :)

7

Deze heb ik van de Action, maar volgens mij heeft Blokker ze ook. Het is een rol van 30x ?, misschien 1,5 meter? Volgens mij nog geen euro..

8 Laatst bewerkt door petrawb (24-01-2011 13:24)

ik ga voor 19 febr ook mijn eerste 3 lagen taart maken. 20, 24, 26.... (moet het middelste blik nog kopen, dacht dat ik hem al had :o )

ik was het ook zo van plan.... als ik de taart op schoot houdt tijdens het vervoer, dan zal het toch ook wel goed gaan? er gaan namelijk allemaal rozen en 2 grote strikken langs de randen. zouden die niet geplet worden door de wc papier???

9

petrawb schreef:

ik ga voor 19 febr ook mijn eerste 3 lagen taart maken. 20, 24, 26.... (moet het middelste blik nog kopen, dacht dat ik hem al had :o )

ik was het ook zo van plan.... als ik de taart op schoot houdt tijdens het vervoer, dan zal het toch ook wel goed gaan? er gaan namelijk allemaal rozen en 2 grote strikken langs de randen. zouden die niet geplet worden door de wc papier???

Niet doen hoor ......op schoot houden.... zorg altijd voor een vlakke ondergrond. In de kofferbak of plat op de vloer als daar de ruimte voor is. Zo'n anti slip matje werkt echt super! Verder zorgen dat er geen losse spullen in de auto liggen die er tegenaan kunnen vallen/rollen. Ziet er doodeng uit, maar dit werkt echt veel beter dan op schoot...