Onderwerp: marsepein of fondant
vroeg me af wat jullie gebruiken voor het boetseren.. marsepein of fondant? en waarom
sommige dingen krijg ik namelijk niet voor elkaar met marsepein
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » marsepein of fondant
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
vroeg me af wat jullie gebruiken voor het boetseren.. marsepein of fondant? en waarom
sommige dingen krijg ik namelijk niet voor elkaar met marsepein
Fondant + tylose hard sneller en harder uit dus prettiger met boetseren
ik heb nu net een poppetje gemaakt met MMF en tylose.... Wat een gedoe, het was wel zacht, maar gewoon niet lekker om mee te werken.
Ik zal toch de gewone rolfondant eens proberen....is dat geschikt?
Marsepein blijft zacht en valt snel om! Maar het kan wel.
Ik boesteer zelf vaak met beide. hihi, raar maar waar, ik leg hem uit.
Een bruid en bruidegom b.v. ,zeker diegene die staan, maak ik graag van fondant met tylose.
Dit word harder dus zakt niet in.
Maar de armen en het gezicht maak ik liever van marsepein of 50/50 marsepein fondant.
Waarom?
Omdat ik de kleur dan mooier vind, marsepein heeft toch wat glans dus dan blijft het levendiger.
Daarbij hard het minder vlot uit waardoor je meer tijd hebt om er mee te werken.
Bij armen nek hals en handen ineen b.v. ben je best even zoet.
Bij fondant gaat het dan snel kraken, dat is jammer.
Zelf doe ik het soms wel, maar in de workshops werk ik dan graag met marsepein omdat de cursist dan rustig kan werken.
Daarnaast nog een rede.
Sommige figuren zoals b.v. bert en ernie maak ik liever van marsepein omdat de kleur dan levendiger is en niet mat opdroogt, de figuur vraagt daar dan om.
Dus gewoon goed kijken, wat ga ik maken, waar vraagt het om, de stevigheid van fondant al dan niet met tylose of de gland en diepte van marsepein.
De engels zouden me nu glad uitlachen.
Marsepein stop je in bonbons of onder je fondant op je taart, das voor op te eten, niet om mee te decoreren..... ik hoor het ze zo zeggen.
Ik boetseer niet veel maar wat ik geboetseerd heb, zoals een clown en bumba, doe ik met marsepein. Deze hebben ook geen fijne armpjes en zo, dat scheelt. Het ligt er dus aan wat je wilt gaan boetseren
kk bedankt allemaal
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » marsepein of fondant