1

Onderwerp: m&m's op de taart

Hoi dames, weet iemand hoe ik het handigst mini m&m's op de taart kan bevestigen. Blijft dit gewoon met een druppeltje water op de marsepein zitten of moet ik icing gebruiken, of misschien wel heel iets anders, haha??? Oh ja, zou er ook een manier zijn om meer m&m's tegelijk er op te doen? Om nu m&m voor m&m er op te moeten plakken is wel heeel veel werk.  ;)

Groetjes Edith

2

Re: m&m's op de taart

ik DENK dat je ze het beste met gesmolte chocolade kan vast maken door water gaan ze denk ik wit worden en glijden
en wil je een rand of heel de zijkant bekleden met m&m's?

3

zeker weten geen water gebruiken.
dan loopt de kleurstof aan de buitenkant uit.
En dat zal ws ook niet plakken.

Ik denk dat Devil-D gelijk heeft. gesmolten chocolade zal wel werken.

Zorg iig dat er absoluut geen vocht bij de taart komt, dan krijg je een regenboogtaart  :think: ook leuk.

4

De m&m's komen boven op de taart. Hihi, een regenboogtaart dat ik niet helemaal m'n bedoeling! Met gesmolten chcolade dus. Zou icing (bv tubetjes van dr oetker) ook werken? Ik ben bang dat ik er met chocolade een kliederboeltje van maak. En dan wordt het geen regenboog, maar een chocoladetaart!

5

ik gok dat er in die tubetjes van dr oetker ook aardig wat water is toegevoegd en weet niet of dat hard word dus dat zou ik niet doen

wil je zo een taart gaan maken met choclade aan de zijkant en 'M&M's bovenop of is het echt wat anders?

6

die tubetjes worden dacht ik niet hard hoor! Zelf ri maken of idd chocola smelten.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

7

Ik zou ganache maken: beetje slagroom warm maken en dezelfde hoeveelheid in gram chocolade hierin laten smelten. Iets laten afkoelen en dan gieten op de bovenkant, beetje uitsmeren en m&m's erop strooien, lekker en makkelijk!

Groet, Jolanda