1

Onderwerp: Taart wit bekleden schijnt door

Hallo allen,
ik vraag mij af, als jullie een taart met witte fondant/marsepein bekleden smeren jullie dan dikker af met botercreme/bekleden jullie dikker/of allebei?
Ik vind dikker bekleden niet lekker maar vind het zo lastig om 'm met dikker afsmeren goed (lees: niet doorschijnend) te krijgen. Moet eerlijk bekennen dat ik maar 1 keer afsmeer en de taart dan in de koeling op laat stijven en dan meteen bekleed. Voor 2 keer afsmeren heb ik het geduld (en de tijd) nog niet gehad  :o .
Ik hoop op tips.
Alvast bedankt!

Life is what you bake it.

2

Re: Taart wit bekleden schijnt door

Je kam je bc de kleur geven van je biscuit. Dan zie je de strepen van de bc niet meer door het witte fondant heen ;) .
Eigenlijk is het zo simpel, maar je moet er even op komen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Ottolien schreef:

Je kam je bc de kleur geven van je biscuit. Dan zie je de strepen van de bc niet meer door het witte fondant heen ;) .

Heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar dan krijg je dus een lichtbruine kleur bc. Durf het eigenlijk niet omdat ik denk dat mensen dit vreemd vinden. Ga het volgende keer proberen bij een taart voor onszelf.. :)

4

Esther68 schreef:
Ottolien schreef:

Heb ik ook wel eens aan gedacht. Maar dan krijg je dus een lichtbruine kleur bc. Durf het eigenlijk niet omdat ik denk dat mensen dit vreemd vinden. Ga het volgende keer proberen bij een taart voor onszelf.. :)

Dat zie je toch niet :think:  :D
En ach, mokka heeft ook die kleur :Y

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Ottolien schreef:
Esther68 schreef:
Ottolien schreef:

Dat zie je toch niet :think:  :D
En ach, mokka heeft ook die kleur :Y

Ja, da's waar. Misschien denk ik te moeilijk  :) . Komt misschien omdat ik mijn taarten meestal vul met vlaaivulling (rood) en bc (wit of rood). En dan zou de bc 1:1 bruin zijn.  :think:  zit nu te denken dat ik het dijkje dus gewoon wit laat en de buitenkant bruin zou kunnen doen..

6 Laatst bewerkt door sandravos (24-01-2011 12:22)

Ik smeer de taart af in meerdere lagen, ik laat per laag het in de koelkast opstijven en zet daarna de volgende laag erop. Dat werkt voor mij het beste met witte taarten. Suc6!

Er is een tijd van komen, er is een tijd van gaan.

7

Al eens gezocht op doorschijnen in de rubriek bekleden?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=38094
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=105755
en nog meer................

8

Ik doe een heel dun laagje marsepein erop, dan pas de (witte) fondant, gaat makkelijk en schijnt absoluut niet door..... taart wordt er ook mooi strak van.

Ik denk dat ik ga voor de gekleurde botercreme. 2keer afsmeren heb ik het geduld niet voor en 2 keer bekleden vind ik teveel van het goede.
Bedankt voor het meedenken!

Life is what you bake it.