151

Re: De Bruidstaart....mijn grote trots!!!

waanzinnig mooi,

152

olivierd schreef:

hoe hou je dat allemaal goed?
zijn wel aardig wat uren in gaan zitten zeker.

hoe zijn die vogeltjes gemaakt?

Vogeltjes heb ik geboetseerd met marsepein en de printjes van icing sheets daarop geplakt.

Wat betreft je vraag hier onder:De pareltjes zijn met een pearl mold gemaakt.

153

kimverschuure schreef:

Wat een verschrikkelijk mooie taart! Maar volgens mij heeft iedereen je daar wel genoeg van overtuigd nu.
Mag ik vragen welke maten je hebt gebruikt voor de taarten.
Ik moet in mei een bruidstaart maken voor 125 personen dus ben eens aan het kijken welke maten ik dan moet gebruiken en hoe dat er gestapeld dan uit gaat zien!

groetjes Kim

Hallo Kim,

Ik heb 30,25,20,15 en 10 cm gebruikt en drie aansnijtaarten van 30 cm. Dit was ruim voldoende voor 130 personen. (ik maak wel altijd extra hoge kapsels en vul ze altijd met drie laagjes)

154

wow..... heb echt geen woorden voor z'n waanzinnige taart.
Echt een prachtige geweldige bijzondere taart.
Ben kei onder de indruk  :thumb:

Cake makes your smile !!!

155

heb je bij de 30cm. ook een heating core gebruikt of is dat echt vanaf 35cm. Heb je wel eens een heating core gebruikt, ik heb hier namelijk helemaal geen ervaring mee!

156

wat bedoel je met aansnijtaarten?
snij je die stapeltaart niet dan?

hoeveel stokjes moeten er onder een taart als je stapelt?

157

kimverschuure schreef:

heb je bij de 30cm. ook een heating core gebruikt of is dat echt vanaf 35cm. Heb je wel eens een heating core gebruikt, ik heb hier namelijk helemaal geen ervaring mee!

Dat heb ik idd voor de zekerheid maar gebruikt. Ging prima!

158

olivierd schreef:

wat bedoel je met aansnijtaarten?
snij je die stapeltaart niet dan?

hoeveel stokjes moeten er onder een taart als je stapelt?

Omdat het taart voor 130 personen moest worden en het anders wel een hele grote stapel zou worden, heb ik er drie grote taarten (iets simpeler gedecoreetd bijgemaakt.

Wat de stokjes betreft:er staat ergens hier een schema, weet niet meer waar, maar ik heb in de onderste taart 9 stokjes gedaan.

159

maar was die hele stapel taarten niet genoeg dan? lijkt wel voor erg veel personen

160

op de onderste taart zit een afbeelding van bloemen hoe is dat gemaakt?

161

Wow, prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

162

Zo he!! Wat gebeurt er een hoop op de taart....arbeidsintensief...maar supergaaf om te maken!

163

hij is waanzinnig mooi en jeetje wat een joekel!
Pracht hoor.... echt geen andere woorden voor

164

Wow!! Die is werkelijk geweldig! Wat een onwijs mooie taart!!!!!!

.. Want taart kan altijd!!

165

Hij is gaaaaf!!!

Je hart fluitsert, luister goed!

166

Prachtig gewoon!

167

Deze taart vind ik echt geweldig en ik overweeg om hem op te slaan. Niet om ooit na te maken (1. ik hobby maar een beetje voor bezoek of om mee te nemen als ik op bezoek ga, dus zo'n taart is way to big 2. definitely niet haalbaar voor mij zo'n mooi kunstwerk, 3. ...daar ga ik zo maar even een vraag over stellen, want deze mooie taart kan onmogelijk in een koelkast en staat natuurlijk een hele tijd te pronken op de bruiloft), maar omdat ik zo blij van deze kleurige, vrolijke taart word als ik ernaar kijk  :Y  !
Hoe kan ik zorgen dat een taart zo houdbaar is, dat ik de tijd heb om hem leuk te decoreren en er dus extra van kan genieten bij het maken (ik heb weinig plek in de koelkast en ben niet zo snel)? Volgende week zondag wil ik weer eens een  taartje meenemen naar een vriendin. Omdat ik het decoreren het leukste vind, wil ik daar graag de tijd voor nemen. Tot nu toe doe ik dat niet, omdat ik echt een beetje paranoia ben dat er iemand ziek wordt van mijn taartje. Kun je een tipje van de sluier lichten?
Ik twijfel voor het afsmeren of ik botercreme van de mix zal nemen of de ganache in de Paris Cutler verhouding (want volgens haar boek zijn haar taarten zolang houdbaar dat ze ze zo ongeveer over de hele wereld bezorgt). En voor de vulling ook botercreme of ganache. Ik wil het combineren met jam. Framboosjes uit de diepvries durf ik niet, omdat die buiten de vriezer maar een dag houdbaar zouden ziijn (zijn wel heel erg lekker). Hazelnootcreme en zo klinkt erg ingewikkeld, dus daar begin ik maar niet aan en van lemoncurd kan ik alleen recepten vinden waar eieren of eierdooiers in zitten... De meringue botercreme van eiwitpoeder durf ik niet meer, omdat ik heb gelezen dat het er niet alleen om gaat dat er al Salmonella in de eiwitten kan zitten als je verse eitjes gebruikt, maar dat eiwit -ook van eiwitpoeder- een geweldige voedingsbodem is voor eventuele bacterieën (die altijd van je handen -ondanks handschoenen- of van je gereedschap ergens in voedsel kunnen komen).
Afijn beetje paranoia dus  ;) , waaaaaaaah. Heb geen smetvrees ofzo en ben voor mezelf niet echt precies (houdbaarheidsdata zijn voor mijzelf slechts een indicatie), voor iemand anders daarentegen...

168

wow...wat een gave taart!!!!
hmm heb net de derde taart gemaakt "ever"....zal nog wel een tijdje duren voordat ik zoiets kan!!!!Knap van je hoor!
Groetjes Danielle

.......Eigen TAART is GOUD waard......

169

Immila schreef:

Deze taart vind ik echt geweldig en ik overweeg om hem op te slaan. Niet om ooit na te maken (1. ik hobby maar een beetje voor bezoek of om mee te nemen als ik op bezoek ga, dus zo'n taart is way to big 2. definitely niet haalbaar voor mij zo'n mooi kunstwerk, 3. ...daar ga ik zo maar even een vraag over stellen, want deze mooie taart kan onmogelijk in een koelkast en staat natuurlijk een hele tijd te pronken op de bruiloft), maar omdat ik zo blij van deze kleurige, vrolijke taart word als ik ernaar kijk  :Y  !
Hoe kan ik zorgen dat een taart zo houdbaar is, dat ik de tijd heb om hem leuk te decoreren en er dus extra van kan genieten bij het maken (ik heb weinig plek in de koelkast en ben niet zo snel)? Volgende week zondag wil ik weer eens een  taartje meenemen naar een vriendin. Omdat ik het decoreren het leukste vind, wil ik daar graag de tijd voor nemen. Tot nu toe doe ik dat niet, omdat ik echt een beetje paranoia ben dat er iemand ziek wordt van mijn taartje. Kun je een tipje van de sluier lichten?
Ik twijfel voor het afsmeren of ik botercreme van de mix zal nemen of de ganache in de Paris Cutler verhouding (want volgens haar boek zijn haar taarten zolang houdbaar dat ze ze zo ongeveer over de hele wereld bezorgt). En voor de vulling ook botercreme of ganache. Ik wil het combineren met jam. Framboosjes uit de diepvries durf ik niet, omdat die buiten de vriezer maar een dag houdbaar zouden ziijn (zijn wel heel erg lekker). Hazelnootcreme en zo klinkt erg ingewikkeld, dus daar begin ik maar niet aan en van lemoncurd kan ik alleen recepten vinden waar eieren of eierdooiers in zitten... De meringue botercreme van eiwitpoeder durf ik niet meer, omdat ik heb gelezen dat het er niet alleen om gaat dat er al Salmonella in de eiwitten kan zitten als je verse eitjes gebruikt, maar dat eiwit -ook van eiwitpoeder- een geweldige voedingsbodem is voor eventuele bacterieën (die altijd van je handen -ondanks handschoenen- of van je gereedschap ergens in voedsel kunnen komen).
Afijn beetje paranoia dus  ;) , waaaaaaaah. Heb geen smetvrees ofzo en ben voor mezelf niet echt precies (houdbaarheidsdata zijn voor mijzelf slechts een indicatie), voor iemand anders daarentegen...

Wat een lang verhaal zeg..maar wat is nou precies je vraag :D ? Hoe ik de taart bewaard heb? De vullingen die ik heb gebruik zijn gemaakt  met de bc mix en zijn houdbaar buiten de koelkast. Maar zelfs deze joekel paste in mijn koelkast hoor (behalve de bovenste 10 cm.) Heb de taarten een voor een gedecoreerd en daarna weer in de koelkast gezet. Hazelnoorcreme is echt niet zo ingewikkeld:bcmix met hazelnootpatidess :+ . De lemoncurd komt uit een potje (Shivers heet het geloo ik) van de Jumbo en die is heerlijk!
Hoop dat ik zo je vragen heb beantwoord.
Groet Leonie

170

leonietje schreef:

Wat een lang verhaal zeg..maar wat is nou precies je vraag :D ? Hoe ik de taart bewaard heb? De vullingen die ik heb gebruik zijn gemaakt  met de bc mix en zijn houdbaar buiten de koelkast. Maar zelfs deze joekel paste in mijn koelkast hoor (behalve de bovenste 10 cm.) Heb de taarten een voor een gedecoreerd en daarna weer in de koelkast gezet. Hazelnoorcreme is echt niet zo ingewikkeld:bcmix met hazelnootpatidess :+ . De lemoncurd komt uit een potje (Shivers heet het geloo ik) van de Jumbo en die is heerlijk!
Hoop dat ik zo je vragen heb beantwoord.
Groet Leonie

Thanks, dat biedt perspectief. Ga ik BC van de mix gebruiken en dan kan ik lekker de tijd nemen om mijn taartje te versieren!

PS.
1. Ja, de vraag was: hoe regel ik het zo, dat alles een beetje 'vers' blijft (hmmm, bedenk opeens: biscuit of cake?)  :o
2. Jaloers op de ruimte in jouw koelkast  :Y

171

Nou Leonie,

De bruidstaarten smaakten heerlijk.
Bedankt dat je donderdagavond wat tips hebt gegeven.
Vond het erg gezellig.

groetjes Monique

172

Zo'n taart zou ik ook wel willen hebben! Vind hem super mooi!

-------------------------
Groetjes Chantal

173

Woooooooooooow he, wat een fantastische taart is dit geworden.
Ik geloof het meteen dat het een hoop werk is geweest, maar het resultaat is er minimaal naar! Super!

gr. Bianca

http://ladivataartenencupcakes.nl
Voor leuke, lekkere en originele taarten!

174

OMG!! Waanzinnig!!!!! :Y

Echt ge-wel-dig! Wauw!

Maar jeetje 40 uur! Pfffff das niet nix!

175

Diep respect!! Echt heel erg mooi!!