1 Laatst bewerkt door Laura's Bakery (22-01-2011 22:23)

Onderwerp: Aluminium deuvels??

Voor 4 februari heb ik mijn eerste stapeltaart in de planning staan. Het worden 2 lagen, van 25cm en 16 cm.

Nu kwam mijn vader thuis met 2 lange aluminium staafjes (8mm dik, wel hol). Kan dit gebruikt worden als deuvel? Ik heb al gezocht maar kan niets vinden over aluminium deuvels, niet dat je reacties krijgt van het aluminium met vullingen of iets dergelijks...

de taart wordt overigens gevuld met aardbeienvlaaivulling en zwitserse room (de grote), de kleine met zwitserse room en aardbeienbavarois.

oooh, en laatste vraagje, is hierbij 2 taartkartons op elkaar voldoende om tussen de 2 lagen te doen?? (of 3  ;) ) zat verder te denken aan 5 stokjes in de taart.

Hoor graag jullie mening! Alvast bedankt  *D

Groetjes Laura
Mijn site/blog: www.laurasbakery.nl

Re: Aluminium deuvels??

Hoi,

Ik zou geen alumninium in je taarten gebruiken, dat lijkt me niet gezond. Je kunt heel goed chocoladesticks in de supermarkt hier voor gebruiken. Als je toch perse nog stevigere stokjes wilt gebruiken kun je hiervoor het beste houten dowels gebruiken. Deze kun je prima op maat knippen met een brandschone tuinschaar. Als je dat niet hebt, kun je ze ook op maat zagen met een schone zaag. Ik gebruik meestal de chocoladesticks, omdat dit ook erg lekker is. Alleen als ik bijv. een bruidstaart moet stapelen, gebruik ik de dowels.
Taartkartons zijn prima om er tussen te gebruiken.

3

Als aluminium in contact komt met een vulling waar fruit in zit gaat het reageren door zwart uit te slaan. Lijkt me niet lekker. Lolliestokjes of chocoladesticks gaan prima.

je zou ze kunnen verpakken in hh folie

5

Ik zou ook gaan voor de chocosticks of kitkat en zeker niet voor de alluminium stokje!!! Ook niet als ze ingepakt zijn.. Vind ik niet voedselvelig

Ik twijfelde al omdat ik niet wist wat dit met de vullingen zou doen, maar nu weet ik dus dat ik het er ook niet op ga gokken. Ik heb nog lollystokjes, dan ga ik daarvoor. (vind chocolade bij fruitvullingen ook zo gek :P)

thanks dames!!

Groetjes Laura

Lauraa schreef:

Ik twijfelde al omdat ik niet wist wat dit met de vullingen zou doen, maar nu weet ik dus dat ik het er ook niet op ga gokken. Ik heb nog lollystokjes, dan ga ik daarvoor. (vind chocolade bij fruitvullingen ook zo gek :P)

thanks dames!!

Chocolade en fruit gaan prima samen.
Het is jammer dat je lollystokjes gaat gebruiken, vraag me af of dat goed houdt, ze zijn denk ik te dun en zullen gaan schuiven. Het voordeel van eetbaar materiaal is dat je ze gewoon mee kunt snijden met de lekkere taart. Dan zou ik eerder kiezen voor houten dowels, dat is steviger spul om te steunen.

Aluminium gaat oxideren na een tijdje. Dat ziet er niet alleen onsmakelijk uit, maar het is ook erg ongzeond.
Nou vind ik persoonlijk chocosticks niet echt de meest ideale vervanging, want of dit stabiel blijft is afhankelijk van nogal wat factoren.
Ik stapel zelf alleen met houten of plastic dowels.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

9

Als je maar 2 taarten stapelt volstaan rietjes ook.

Ilonas schreef:

Als je maar 2 taarten stapelt volstaan rietjes ook.

Moet ik met rietjes dan meer gebruiken dan met houten dowels? Knikken die niet dubbel dan? Rietjes heb ik volop in ieder geval, ben ook nog van die platte ijsstokjes tegengekomen. Die lijken mij stevig genoeg denk ik zo?

Groetjes Laura