1

Onderwerp: Een taart met lustre spray invriezen?

Ik moet voor komend weekend een taart maken, die ik wil sprayen met de parlemoerspray. Maar wegens omstandigheden moet deze taart worden ingevroren. Wat gebeurt er met de parlemoer glans als de taart ontdooid? Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik hoor het graag van jullie, mocht het namelijk niet gaan, dan moet ik naar een alternatief zoeken.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

Re: Een taart met lustre spray invriezen?

Spray weet ik niet maar heb weleens een puzzelplaatje met glitters ingevroren en die kwam er helemaal goed weer uit.

Life is what you bake it.

3

Gaat prima, ik gebruik het regelmatig en vries ook wel eens in.

Succes!

Groetjes José

4

ook bij mij ging het prima, had een taart met een parelketting met de spray en ging goed in (en uit!) de vriezer.......

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

5

Lieve Nikki, mag ik een suggestie doen. Dust je taart met pearl dust. Die spray is zooo chemisch...Je hele taart ruikt en smaakt ernaar...Ik weet niet of je je haar wel eens roze gespoten hebt...of van die glitters...zo vind ik die spray ook ruiken. Het is ook nog eens enorm duur...
Als je een dikke poederkwast koopt bij de hema en je koopt een klein potje pearl lustre dust dan kun je daar 10X zoveel taarten mee dusten. EN ze smaken ook nog eens lekker ;)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

6

Iedereen bedankt voor jullie reactie.

mamakaat schreef:

Lieve Nikki, mag ik een suggestie doen. Dust je taart met pearl dust. Die spray is zooo chemisch...Je hele taart ruikt en smaakt ernaar...Ik weet niet of je je haar wel eens roze gespoten hebt...of van die glitters...zo vind ik die spray ook ruiken. Het is ook nog eens enorm duur...
Als je een dikke poederkwast koopt bij de hema en je koopt een klein potje pearl lustre dust dan kun je daar 10X zoveel taarten mee dusten. EN ze smaken ook nog eens lekker ;)

Dank je wel voor de goeie tip, ik denk dat ik inderdaad de taart met een kwast ga dusten, en je hebt gelijk, is ook veel goedkoper.

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

7

Graag gedaan :) En die kun je ook prima invriezen, door het ontdooieffect hecht je dust juist alleen maar beter ;)
Succes!

mamakaat schreef:

van dusten krijg ik vaak 'vlekken', is er wellicht een handigheidje om dit te doen?

9

Hoi :) Je fondant kan als je taart die bekleed is net uit de koelkast komt wat nattig zijn. Dat zorgt natuurlijk voor vlekken. Dus als je je taart op kamertemp laat komen en hij voelt droog aan, dan heb je de beste basis om te dusten. Kijk ook uit met geplakte sierrandjes want je kan erg lastig mikken en als daar nog restjes nat zitten is het ook moeilijk. Zo mogelijk de dust als eerste doen en dan pas je versiering erop.
Ik zou hem bekleden, even wachten tot de fondant droog voelt (uit de koelkast houden) (daarom werk ik alleen met houdbare vullingen)
En dan dusten. Als je hem dan goed koud laat worden en hij gaat het beetje zweten is dat niet erg. niet aankomen, dan krijg je geen vlekken.

:)