1

Onderwerp: Taart vullen met slagroom en bekleden met fondant kan dat???

Hoi,

Ik ga een taart maken gevuld met slagroom ipv botercreme. De buitenkant smeer ik wel af met 1:1 boter. Spuiten jullie dan ook een dijkje slagroom om je jam tegen te houden of doen jullie dat anders. Tips zijn allemaal welkom ben erg benieuwd.

Kan de taart met slagroom ook in de vriezer??!! Heb hier nog geen ervaring mee.

Hoi,
Brigitta

Groetjes, Brigitta

2 Laatst bewerkt door Georgette (23-01-2011 16:01)

Re: Taart vullen met slagroom en bekleden met fondant kan dat???

Als ik een taart vul doe ik eigenlijk altijd een klein dijkje van bc just in case..
Volgens mij kan je de taart gevuld en wel in de vriezer doen.

3

Je kan zeker de taart vullen met slagroom :Y  Of je een dijkje moet spuiten hangt helemaal van jezelf af, de een doet het wel en de ander niet. Wat ik zelf doe is dat ik een soort marge van 1 cm aanhoud vanaf de rand van de taart met elke vulling, wanneer alle lagen op elkaar liggen 'plamuur' ik de taart dicht. Maar mocht deze manier je niet bevallen dan kan ik zeker een dijkje aanraden.
Een taart met slagroom kan ook zeker in de diepvries :)  :)

4

Ik doe ook wel eens slagroom als vulling (bv slagroom met stroopwafel of slagroom met verse aardbeien)

Doe de vulling nooit te dicht op de rand en het is nog nooit verkeerd gegaan.

Slagroom is in te vriezen, van die pakjes ongeklopte dan. Schijnt het, zitten nu twee dingetjes in de vriezer om uit te testen :)

5

Super bedankt voor de tips. Ik ga voor 1 cm afstand houden van de rand en dichtplamuren met 1:1 boter.

Groetjes,
Brigitta

Groetjes, Brigitta

6

Weet je wat superhandig is als je met deze methode een taart afsmeert...een speciale brede spuitmond van Stadter nr.789, daarmee kun je de rand in 1 keer ' plamuren'  :)