1

Onderwerp: Cupcakes voor het eerst gevuld

Omdat mijn vriend morgen jarig is, maar dan niet werkt, trakteert hij vandaag op zijn werk. Gisteren heb ik een doos cupcakes gemaakt, 24 gewone en 24 mini's.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MOXXGDSH-D.jpg

De gewone heb ik voor het eerst gevuld, ik vond het nog een heel gedoe, want het spuitmondje schoot tot 2x toe los uit de zak (de adapter paste niet, dus ik moest hem met de hand vasthouden, ging niet helemaal goed...) dus de kleintjes heb ik uiteindelijk maar niet meer gevuld. Wel alles ook afgesmeerd. Als vulling en om af te smeren heb ik botercrèmemix gemaakt met citroenrasp erdoor, smaakte lekker fris.

Eenvoudig gedecoreerd met lichtblauw gekleurde marsefond en chocoladefondant (deze laatste werd snel hard, ik hoop dat het nog wel goed eetbaar is). Ook voor het eerst de floral impressiemat gebruikt, erg leuk om te doen!

Tips zijn altijd welkom! Leuk dat je even hebt gekeken!  :)

Groetjes, Diana
"Ik bak geen taart om te leven, maar ik leef om taart te bakken"

2

Re: Cupcakes voor het eerst gevuld

Dat ziet er feestelijk uit zeg!!! Heel leuk en gezellig geheel.

Ik heb idd ook regelmatig dat de spuitzak scheurt (goedkope dingen  :o ) of mondje losschiet, soms is een zak met een punte eraf nog makkelijker in gebruik dan met een mondje, zeker als het geen patroontje hoeft te zijn omdat de vullig toch onder de marsefond zit....

I just love it....!!

3

Ziet er lekker uit  :9 !

Groetjes M@rjommeke
Time Flies when you're making cake

4

mmm
en mooie kleurtjes ook!

5

Gefeliciteerd met je vriend, en je cupcakes zijn erg leuk geworden.
Tip: een gat maken met een appelboor niet helemaal tot beneden en vullen met een theelepel.
Of: het puntje van je spuitzak niet te ver afknippen.

6

ziet erg leuk uit!

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

7

`hoe vul je het makkelijkst een cupcake?

8

Allemaal hartelijk dank voor jullie leuke reacties!

@Charlotte: dank voor de tips. Deze zakken waren van Action en was het puntje al afgeknipt, volgende keer zal ik betere kwaliteit kopen, dat helpt misschien ook. Met de appelboor ga ik zeker eens proberen.

olivierd schreef:

`hoe vul je het makkelijkst een cupcake?

Dat probeerde ik dus uit te vinden!  :) De manier waarop ik het nu heb gedaan is in een spuitzak met een speciale lange spuitmond voor cupcakes, maar ik liep dus tegen het probleem aan dat het spuitmondje niet paste, dus dit was geen daverend succes. De andere methode die ik nog eens ga proberen is met de appelboor een stukje eruit halen, vullen en dan het kapje weer terugleggen.

Groetjes, Diana

9

ja die met die appelboor kwam ik ook tegen volgens mij werkt dat prima

wat is de lekkerste mix voor cupcakes?
ik vindt het vaak wat lekkerder als het wat meer naar cake smaakt of is dat juist niet de bedoeling

10

olivierd schreef:

wat is de lekkerste mix voor cupcakes?
ik vindt het vaak wat lekkerder als het wat meer naar cake smaakt of is dat juist niet de bedoeling

Volgens mij is dat heel persoonlijk! Ik heb de cupcakemix van FunCakes gebruikt en ik vind hem lekker smaken. Ik zou zeggen: gewoon verschillende mixen uitproberen of zelf een beslag maken met een recept.  :)

Groetjes, Diana

11

prachtig geheel en ze zullen zeker ook lekker zijn

groetjes Alie           
Dromen van taarten,....... toch lig ik er ook vaak wakker van

12

Nog gefeliciteerd:) En de cc zien er prachtig uit!

13

Bedankt voor jullie reacties!

Inmiddels heb ik ook nog een boltaartje erbij gebakken in de blanda 20 cm. Deze staat in de taartenparade: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126333372

Groetjes, Diana