1

Onderwerp: Zilveren kroon?

Ik wil een zilveren kroon maken voor op een taart. Nu zat ik te denken om de kroon eerst van grijze fondant te maken en hard te laten worden om hem daarna te spuiten met airbrush. Is dit de juiste manier of wordt de kroon door het spuiten weer zacht?

Hoor graag jullie ervaring. bedankt!

2

Re: Zilveren kroon?

Hallo,

ik heb geen ervaring met het spuiten met een airbrush.
Maar je zou wel met zilvere dust de kroon zilver kunnen dusten. Daar wordt ie niet zacht van.

Groetjes Bianca

3 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (23-01-2011 22:28)

als je niet te dik spuit kan het wel, maar dusten gaat ook prima

maar welke kleur zou je dan spuiten? als je het nog nooit hebt gedaan zou ik sowieso testen of dat wel mooi zilver wordt.

en je moet de hele airbrush weer schoonmaken....

I never met a calorie I didn't like....

4

een kwast met zilverdust of spuitbus zilver, dat scheelt heel veel schoonmaak werk en is zo gepiept. ;)

5

Ik probeer het met een spuitbus zilver. De kroon heb ik gisteren al in het grijs gemaakt.
Bedankt voor jullie adviezen!

6 Laatst bewerkt door figarodt (24-01-2011 09:00)

Go4Cake schreef:

Ik wil een zilveren kroon maken voor op een taart. Nu zat ik te denken om de kroon eerst van grijze fondant te maken

Ik zou wel wat cmc door de fondant doen of kant en klare gumpaste gebruiken, dat maakt je kroon harder, sterker en droogt sneller. Je kan ook zilver dust met een paar druppeltjes alcohol aanmengen en de kroon daarmee schilderen, dat droogt snel en wordt niet zacht.