1 Laatst bewerkt door Teetje (23-01-2011 11:40)

Onderwerp: stapeltaart

goedemorgen,

Ik moet vd week mijn eerste stapeltaart maken. Maar voor 35 personen nu zat ik te denken aan een ronde 1 van 24 cm en 1 van 26 cm.

Maar kan je deze op elkaar stapelen of hou je dan te weinig ruimte zeg maar aan de zijkanten.

Of kan ik beter kiezen voor drie taartjes?

Alle info is heel erg welkom.

2

Re: stapeltaart

Hallo,

ik denk dat het wel moet lukken. Ligt eraan hoe je wilt decoreren. Je zou ook de 2e taart iets meer naar achteren kunnen plaatsen, zodat je vooraan ietsje meer plaats hebt.

Groetjes Bianca

Mij lijkt het verschil tussen die twee maten net te klein ;) als je nog andere maten kunt gebruiken zou ik dat doen.

'I love it when a cake comes together'

4

Misschien 15, 20 en 24 beter dan? Zit ik ook op ongeveer 35.. Vind het een steeds grotere uitdaging worden haha.

5

Ik zou dan voor je laatste optie gaan, vind het verschil tussen 24 en 26 wel erg klein. Anders idd de bovenste taart naar achteren plaatsen en misschien schuin maken, dan vind ik 't wel weer leuk, maar ik weet niet of dat bij je ontwerp past.

Succes!!

6

Ik zou ook voor de 15, 20 en 24 gaan :Y

7

oke denk dat ik dat dan doe.

Maar misschien echt domme vraag hoe vervoeren jullie die taarten. Ik dacht zo blond als ik ben in verschillende dozen maar als je dan versierd heb wordt dat moeilijk natuurlijk.

En ik was in taarten winkel en vroeg naar die (weet niet hoe ze heten) om je taart te ondersteunen zodat ze niet in elkaar zakken en hij gaf me een zakje lolly stokjes hebben jullie hier ooit van gehoord? Zit nu filmpjes te kijken maar daar gebruiken ze hele andere.

8

dowels bedoel je :Y
daar kun je ook mee stapelen, maar 3 hoog :think: ...... :s ik zou denk ik andere (echte) kopen

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Carien schreef:

dowels bedoel je :Y
daar kun je ook mee stapelen, maar 3 hoog :think: ...... :s ik zou denk ik andere (echte) kopen

Bedoel je de plastic dowels? Ik stapel altijd met houten dowels (max 3 hoog). Dacht dat die daar speciaal voor waren. Of heb ik het fout  :/

10

Oh, ja, hoe groter/hoger de taart, hoe meer dowels er per laag in gaan.

11

Ik gebruik wel de lollystokjes, die van Wilton, vind ze erg stevig en ook bij 4 en 5 laags stapel gebruikt. Is tot nu toe goed gegaan...
Wel zorgen dat je onderbord en tussenlagen stevig genoeg zijn.
Vervoeren doe ik plat in de kofferbak op een anti slip matje. Vond het bij de 5 laags wel doodeng, maar kon op locatie niet stapelen,d us het moest wel.