76

Re: Mijn lekkere felle bollywood taart

Heb je van het weekend al een aantal keer gezegd, maar ik vond 'm geweldig leuk/vrolijk/netjes/divers én heerlijk!
En hoewel ik er toch met m'n neus bovenop heb gestaan was het me niet eens opgevallen dat je de parelrandjes gespoten had - ze waren superregelmatig!

Het is inderdaad erg jammer dat de jury niet consequent op dezelfde dingen let... zo weet je natuurlijk nooit waar je op moet letten.

Maar weet je - hoe gek dat ook kan klinken uit mijn mond- je moet meedoen voor de lol en de uitdaging, niet voor de prijs.
Er zijn maar drie prijzen in die categorie te behalen, terwijl er 18  stapeltaarten waren (als ik goed geteld heb). Een kans van maar 16 procent op een prijs en slechts 5 procent op een eerste.
Bij ongevallen of enge ziektes zie je dit als een te verwaarlozen kans  :s

Natuurlijk ben ik blij met twee keer een medaille op rij, maar écht waar: ik doe mee voor de lol en de uitdaging. Vind het gewoon leuk om met een deadline in het vooruitzicht en een thema aan de slag te gaan en mezelf eens uit te leven.
Dat daar dan een gouden medaille uitrolt, prima, leuk pr-materiaal, maar het heeft geen invloed op wat ik van mijn taartkwaliteiten denk. Ik heb gemaakt wat ik voor klanten ook zou (willen) maken, zowel qua stijl als afwerkingsniveau en inclusief de tijdsdruk en daarmee soms keuzes waar ik achteraf spijt van heb.

Als iedereen die niets heeft gewonnen besluit volgend jaar niet meer mee te doen... jeetje wat een saaie bedoening worden die beurzen dan!

Van vorig jaar heb ik nooit het juryrapport gekregen dus daar heb ik niets mee kunnen doen. Alleen over de presentatie had ik van een jurylid iets gehoord na de prijsuitreiking, maar dat snapte ik zelf ook wel toen ik alle anderen werkstukken daar zag.
Ik hoop dat dit jaar alle beoordelingen eens snel worden verzonden, dan kunnen we punten vergelijken.
Want ik sta eerlijk gezegd nog steeds helemaal verbaasd dat mijn taart de meeste punten heeft gekregen. Er waren echt zúlke verplètterend mooie dingen te zien... mijn eigen taart zat volgens mij echt niet bij de winnende drie!

De grootste voldoening komt uit alle leuke reacties hier en op de aanblik van mijn werkstuk als ik de studio inkom (en daar staan de trofeëen niet bij als reminder :)). Daar doe ik het voor, daarom begin ik weer aan zo'n zenuwslopend proces, daarom ben ik blij met beurzen en wedstrijden.

Kom op, geniet van wat je gemaakt hebt, ga door met alle leuke dingen die je doet.
En als je dan toch echt geen taart meer wil maken... misschien moet je je geluk eens beproeven bij de 3D-taarten. In ieder geval procentueel gezien een stuk meer kans op edelmetaal  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

77 Laatst bewerkt door anneke63 (19-01-2011 13:56)

Volgens mij gaat het niet om het edelmetaal maar ik kan me voorstellen dat het erg zuur is als je er zoveel uur in hebt gestoken.

Wil jij bij ons een workshop volgen? Kijk dan op www.hetbontetaartje.nl

78

Miss Pebble, het heeft niet alleen te maken met deze wedstrijd! Ik zie regelmatig taarten winnen met rafels etc en dan denk ik....pfffff...zoveel uur erin gestoken om alles tot in de puntjes te verzorgen en al dat werk loont zich niet!  :nooo
En dan had ik liever al die uren aan mijn kindjes besteed!   :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

79 Laatst bewerkt door severn (19-01-2011 14:00)

En zoals ik van het weekend al zei, wil er geen negatieve lading aan geven. Dit is gewoon een keuze die ik voor mezelf heb gemaakt!  ;)
En trots op mijn taart ben ik nog steeds, daar veranderd niets aan!  :D

Daarom vind ik de reacties hier ook echt super, bedankt allemaal!!  :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!

80

het is zo verschillend dat er op verschillende technieken wordt bekeken.
ik heb ook meegedaan met de wedstrijd, de goud/bordeaux met de sataandaard. bij mij was eigenlijk de min punten zoals:
iets teveel mallen gebruikt, bij een rand had had ik ze niet schuin afgesneden, en de deurtjes had ik (stom van mij) van onderen naar boven geplakt waardoor er wat kleine belletjes in gekomen is. de rest was goed.
vorig en de jaar ervoor  waren er wedstrijd taarten die ook veel uitstekers en mallen gebruikt hadden. die hadden ook gewonnne. je weet nu niet echt waar je op moet letten.
maar het is indredaad om de lol. we hebben er plezier in gehad, en voor de inkopen  wAT ik weer gedaan hebt zoals altijd. en het was een weekendje uit, ook bij fam.die daar wonen in limburg.
we gaan van het jaar weer ervoor hoor :Y

81

els autar schreef:

het is zo verschillend dat er op verschillende technieken wordt bekeken.
ik heb ook meegedaan met de wedstrijd, de goud/bordeaux met de sataandaard. bij mij was eigenlijk de min punten zoals:
iets teveel mallen gebruikt, bij een rand had had ik ze niet schuin afgesneden, en de deurtjes had ik (stom van mij) van onderen naar boven geplakt waardoor er wat kleine belletjes in gekomen is. de rest was goed.
vorig en de jaar ervoor  waren er wedstrijd taarten die ook veel uitstekers en mallen gebruikt hadden. die hadden ook gewonnne. je weet nu niet echt waar je op moet letten.
maar het is indredaad om de lol. we hebben er plezier in gehad, en voor de inkopen  wAT ik weer gedaan hebt zoals altijd. en het was een weekendje uit, ook bij fam.die daar wonen in limburg.
we gaan van het jaar weer ervoor hoor :Y

Wij komen hopelijk volgend jaar ook weer! Als we weer workshops mogen komen geven! Inkopen heb ik helaas niet gedaan omdat we het zo druk hadden.
Volgend jaar nemen we ook onze mannen en kids/klein kids mee!
Dus zin in volgend jaar heb ik zeker. Alleen ga ik er dan op een andere manier van genieten!  ;)

82

Ik vind je taart prachtig!!! Gave kleuren, mooie technieken gebruikt!! TOP  :Y

83

Hij is wel prachtig! Ben er fan van.  :o

84

Ooo prachtig!!! Ik kon er helaas niet bij zijn, maar vanaf hier issie nogsteeds mooi ;)

85

Niet te geloven zeg!!!!!!!!
Deze is echt PRACHTIG!!!
Al die mooie kleuren.....wauw gewoon :thumb:

86

Hij is echt mooi!

Everything is what it looks like, but nothing is what it seems to be!

87

Super taart :thumb:

88

Wat een vrolijke taart  :Y  Dan wel geen prijs van de jury, maar wij vinden hem allemaal  :thumb: en dat is toch ook wat waard?

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

89

super :thumb:  :thumb:

Prachtige creatie, en begrijp niet dat die niet in de prijzen is gevallen :think: .
Ik weet niet wie zilver heeft gewonnen, maar deze sprong er toch echt uit. :thumb:

Iedere taart met liefde gemaakt!
www.carolinestaartcreaties.nl | Caroline

91

Sweet Carolyn schreef:

Prachtige creatie, en begrijp niet dat die niet in de prijzen is gevallen :think: .
Ik weet niet wie zilver heeft gewonnen, maar deze sprong er toch echt uit. :thumb:

Dank je wel!!

De zilvere prijs is gegaan naar de taart die het meeste rechts stond van allemaal (bordeaux rood met danseresjes) naast de mooie bloemen krans op de buste!  ;)

92

En voor degenen die zich op T&T afgevraagd heeft wie in hemelsnaam die hoge sprookjestaart met het kasteel bovenop gemaakt had: dat was dezelfde dame!

Ze had nog nooit gehoord van ons forum ???? Heb haar maar snel lekker gemaakt!

Maarre... van mij had Sabrina's taartje op die plek gemogen  :Y  *D  :Y

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

93

Miss Pebble schreef:

En voor degenen die zich op T&T afgevraagd heeft wie in hemelsnaam die hoge sprookjestaart met het kasteel bovenop gemaakt had: dat was dezelfde dame!

Ze had nog nooit gehoord van ons forum ???? Heb haar maar snel lekker gemaakt!

Maarre... van mij had Sabrina's taartje op die plek gemogen  :Y  *D  :Y

Ohhh...wat lief!  :o

Wat een taart ik  kijk mijn ogen uit! Onbegrijpelijk dat je geen prijs hebt gewonnen, hoe zagen die  taarten die wel een prijs hebben gewonnen er dan uit??? :rolleyes:
1ste prijs heb je van mij hoor!! :Y

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

95

Huh??? Geen prijs?? Dan hadden ze vast hun ogen niet goed open!  :lol: Van mij krijg je goud, ik vind hem SUPER!!!

96

Ohhh...wat een leuke reacties allemaal!!!!  :Y  :D

97

Wat een vrolijke leuke taart zeg! Wordt er helemaal blij van

Groetjes, Marjan