Re: Mijn lekkere felle bollywood taart
Heb je van het weekend al een aantal keer gezegd, maar ik vond 'm geweldig leuk/vrolijk/netjes/divers én heerlijk!
En hoewel ik er toch met m'n neus bovenop heb gestaan was het me niet eens opgevallen dat je de parelrandjes gespoten had - ze waren superregelmatig!
Het is inderdaad erg jammer dat de jury niet consequent op dezelfde dingen let... zo weet je natuurlijk nooit waar je op moet letten.
Maar weet je - hoe gek dat ook kan klinken uit mijn mond- je moet meedoen voor de lol en de uitdaging, niet voor de prijs.
Er zijn maar drie prijzen in die categorie te behalen, terwijl er 18 stapeltaarten waren (als ik goed geteld heb). Een kans van maar 16 procent op een prijs en slechts 5 procent op een eerste.
Bij ongevallen of enge ziektes zie je dit als een te verwaarlozen kans
Natuurlijk ben ik blij met twee keer een medaille op rij, maar écht waar: ik doe mee voor de lol en de uitdaging. Vind het gewoon leuk om met een deadline in het vooruitzicht en een thema aan de slag te gaan en mezelf eens uit te leven.
Dat daar dan een gouden medaille uitrolt, prima, leuk pr-materiaal, maar het heeft geen invloed op wat ik van mijn taartkwaliteiten denk. Ik heb gemaakt wat ik voor klanten ook zou (willen) maken, zowel qua stijl als afwerkingsniveau en inclusief de tijdsdruk en daarmee soms keuzes waar ik achteraf spijt van heb.
Als iedereen die niets heeft gewonnen besluit volgend jaar niet meer mee te doen... jeetje wat een saaie bedoening worden die beurzen dan!
Van vorig jaar heb ik nooit het juryrapport gekregen dus daar heb ik niets mee kunnen doen. Alleen over de presentatie had ik van een jurylid iets gehoord na de prijsuitreiking, maar dat snapte ik zelf ook wel toen ik alle anderen werkstukken daar zag.
Ik hoop dat dit jaar alle beoordelingen eens snel worden verzonden, dan kunnen we punten vergelijken.
Want ik sta eerlijk gezegd nog steeds helemaal verbaasd dat mijn taart de meeste punten heeft gekregen. Er waren echt zúlke verplètterend mooie dingen te zien... mijn eigen taart zat volgens mij echt niet bij de winnende drie!
De grootste voldoening komt uit alle leuke reacties hier en op de aanblik van mijn werkstuk als ik de studio inkom (en daar staan de trofeëen niet bij als reminder
). Daar doe ik het voor, daarom begin ik weer aan zo'n zenuwslopend proces, daarom ben ik blij met beurzen en wedstrijden.
Kom op, geniet van wat je gemaakt hebt, ga door met alle leuke dingen die je doet.
En als je dan toch echt geen taart meer wil maken... misschien moet je je geluk eens beproeven bij de 3D-taarten. In ieder geval procentueel gezien een stuk meer kans op edelmetaal 

.
Van mij krijg je goud, ik vind hem SUPER!!!