1

Onderwerp: belhamels????

Hallo taartendames, ik heb een decoreervraagje en hoop dat jullie me met ideetjes kunnen helpen. Ik kom er zelf dit keer niet goed uit.  :think: 

Ik moet voor over 1,5 een stapeltaart maken voor een BSO. De groep van de BSO heet De Belhamels. Nu is het natuurlijk leuk om daar iets mee te doen....maar BELHAMELS, ik kom er niet uit. Wie heeft er ideetjes. Ook moet het verder gewoon een vrolijke taart worden. Het mocht ook gewoon alleen met ballonntjes etc, maar ja, ik vind het natuurlijk leuk om de naam terug te laten komen in het thema.

Wie kan helpen????

Bedankt!!!!

Gr Edith

2

Re: belhamels????

Ik denk alleen maar aan die vriendjes van pluk. Die met die tuinbroeken en de haren omhoog!

Greetz Miranda
Ik hou van mezelf en gelukkig is het wederzijds!

3

belhamels zijn boefjes! met vuile snoeten en blubbergympen!  :lol:
leuk onderwerp zeg!! succes!

- er moet méér TAART gegeten worden! hoevé? VéTaart!

4

Ik vind het ook heel erg leuk! Maar hoe breng je dat over op de taart? Dat vind ik echt lastig. Vriendjes van Pluk, blubbergympjes, wie heeft er nog meer ideeen?

5

Ik weet alleen dat er een Suske en Wiske bestaat met de titel
"en de Belhamel-bende"....en dat heb ik gegoogled  :lol:  :lol:  :lol: .
Joh, wat moeilijk om dat om te zetten in een taart!

Verder dan googlelen kom ik ook niet   :nooo

Pietje bel wordt hier nog geroepen....misschien kun je daar wat mee?

Succes en we zien het resultaat graag natuurlijk  :D

Niet de ervaring zelf, maar het plezier eraan telt :)
http://www.mijntjestaart.mijnalbum.nl

6

onze peuterspeelzaal heet ook zo, en belhamels zijn niet alleen boefjes, maar ook schapen :Y  De belhamel heeft dus een bel om en de rest blijft daarbij in de buurt. De psz heeft dan ook een wollig schaap als logo.
Misschien kun je daar iets mee?

(uit de encyclopie: belhamel
` bel - ha - mel de -woord (mannelijk) belhamels 1 oorspronkelijk hamel met een bel om zijn hals, die vooraan in de kudde loopt; 2 vandaar aanvoerder in het kwaad, raddraaier: hij is de belhamel van die groep ; ook deugniet, stout kind ')

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

7

Carien,

Leuk om te lezen! van die bel wist ik ( een beetje.....zo van "de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt" zegt maar :o ) maar het verhaal van het schaap was me volledig onbekend!

Zo zie je maar....DLT is heeeeeeel educatief, op allerlei vlakken  :Y !

Niet de ervaring zelf, maar het plezier eraan telt :)
http://www.mijntjestaart.mijnalbum.nl

8 Laatst bewerkt door Regenboog (21-01-2011 23:25)

Eerste wat mij te binnen schoot was Belhamels....Sjors en sjimmy... Zal mijn leeftijd wel zijn :lol:
Werk zelf ook op een BSO maar geen van de kids die ze kent volgens mij. Dus miss geen goed idee...maar was gewoon t eerste wat me te binnen schoot
En ja jeetje belhamels..als ik aan mijn bso kids denk zie ik er ook wel kleine "Stampertjes" ( de vriendjes van Pluk) tussen. Ja denk dan toch dat ik die eerder zou puzzelen...veel succes ermee !!!

deze vind ik zelf leuk, maar er zijn vast nog meer leuke plaatjes van

http://www.galeriemelanie.nl/fotos/Kinderdagverblijf%20de%20Zilverberg%20juni%202008%20(de%20stampertjes).JPG

Deed nog even belhamels googlen en toen zag ik dit....
http://www.boekenwebsite.nl/files/imagecache/thumb/3765.jpg
De titel van dit boek...weet nu waarom ik meteen aan S&S moest denken lolllll vast een diep weggestopte jeugdherinnering :P

9 Laatst bewerkt door ans pommerans (22-01-2011 13:57)

zoiets:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=131334

... maar dan een wei eromheen.

If live gives you lemons, make lemonade!

10

Wow, bedankt dames voor al jullie hulp en ideeen. Echt te gek dat jullie zo meedenken!

Dat van die belhamelschapen was ik ook al tegengekomen, maar ik denk dat de kinders van de BSO vast niet weten dat ze eigenlijk in een schapengroep zitten, haha. Helaas heeft de BSO ook niet een logo ofzo.

Ik denk dat ik toch iets ga doen met Pietje Bel/stampertjes etc, dus toch iets met een poppetje, scheve pet etc. Waarschijnlijk komt er ook nog een boot bij. De bedanktaart wordt namelijk gegeven door de basisschool De Holm en die hebben wel een logo, een boot. Dus een belhamelig jongetje op een boot.....?????

Ik ga eerst maar eens proberen een boot te boetseren enz. Want dat lijkt me nog een hele klus. Een geboetseerd iets vind ik op een stapeltaart toch leuker dan een puzzelplaatje.

Nogmaals heel erg bedankt!!

11

fondant met tylose en dan een boot bouwen?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

12 Laatst bewerkt door kristien (22-01-2011 21:51)

edithkoohen schreef:

Wow, bedankt dames voor al jullie hulp en ideeen. Echt te gek dat jullie zo meedenken!

Dat van die belhamelschapen was ik ook al tegengekomen, maar ik denk dat de kinders van de BSO vast niet weten dat ze eigenlijk in een schapengroep zitten, haha. Helaas heeft de BSO ook niet een logo ofzo.

Ik denk dat ik toch iets ga doen met Pietje Bel/stampertjes etc, dus toch iets met een poppetje, scheve pet etc. Waarschijnlijk komt er ook nog een boot bij. De bedanktaart wordt namelijk gegeven door de basisschool De Holm en die hebben wel een logo, een boot. Dus een belhamelig jongetje op een boot.....?????

Ik ga eerst maar eens proberen een boot te boetseren enz. Want dat lijkt me nog een hele klus. Een geboetseerd iets vind ik op een stapeltaart toch leuker dan een puzzelplaatje.

Nogmaals heel erg bedankt!!

Een roeibootje misschien waarin een mannetje zit met zijn blote voeten in opgerolde broekspijpen overboord, met het scheve petje, rossig haar en sproetjes. En dan de naam van de school als naam van de boot.

13

Dat is ook een leuk idee, dank je wel!!!