1

Onderwerp: Eerste keer meringuebotercreme + eerste keer nieuwe tip

Nou ik lees iedereen zo enthousiast over de meringuebotercreme dat ik m ook maar geprobeerd te maken heb. Weet niet of ie nou gelukt was of niet, want ik kon er geen pieken mee trekken. Zal wel aan mij liggen. Ook had ik net een nieuwe tip binnen gekregen (dropflower #193) dus die moest ik ook uitproberen.
Hierbij het resultaat  :o

http://94.100.121.47/1216400001-1216450000/1216415301-1216415400/1216415348_5_02cz.jpeg

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

2

Re: Eerste keer meringuebotercreme + eerste keer nieuwe tip

Het ziet er erg lekker uit!

Groetjes Gerien

3 Laatst bewerkt door MamaAlisha (22-01-2011 15:07)

Bedankt!

Toch blijf ik erbij iets verkeerds gedaan te hebben, want als ik naar anderen hun meringbotercremetoef kijk zijn ze veel voller en mooier! Dus iemand een gouden tip?  :o

4

Die pieken moet je kunnen trekken in alleen je eiwit. Dus voor de boter en door heen gaat.

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

5

Maareh ik vind ze er wel erg mooi uit zien hoor! Met welke tip heb je die waarop die hartjes zitten, gespoten?

Groetjes, Cindy K
Dat smaakt naar feestje!

6 Laatst bewerkt door MamaAlisha (22-01-2011 16:51)

Die hartjes zijn suikerhartjes van dr oetker lillifee  :lol:  alvast voor valentijn een beetje ;) maar tis met dezelfde tip gedaan, danwel t cupcakeje gedraaid en mn spuitmondje scheef gehouden en dan van binnen naar buiten gegaan (snap je het nog? :lol: )

Maar kon er ook geen pieken van trekken voor de boter erdoor ging, heb het au bain marie gedaan tot de suiker opgelost was maar het wou niet  :nooo

Nadat je de suiker en eiwitten au bain marie hebt verwarmd moet je het mengsel met de mixer wel nog helemaal koud mixen. Als je kom van de buitenkant helemaal koud is dan is het meestal goed en als je dan je garde uit het mengsel trekt dan trek je het in een piek mee. Misschien dat je hier iets aan hebt?  :9

8

Heb ik gedaan maar t was een slap mengsel zonder enige stevigheid  :nooo  Zag er nog net zo uit als het van de au bain marie kwam  :s

dan heb je denk ik nog te kort gemixt :Y heb je wel met een mixer met gardes gemixt?

o ja, niet geheel onbelangrijk, was je kom en waren je gardes van je mixer vetvrij?? Als er maar een beetje vet op/in zit, kun je er geen pieken van trekken :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

Hoi! Ja met gardes, en ze waren beiden vetvrij. Expres nog met een doek doorheen geweest. Ach we blijven het proberen ;) Hoelang moet je eigenlijk de au bain marie doen? Ik stopte toen ik geen korreltjes meer voelde maar moet t langer of? Zoals ze nu zijn, blijken ze ook lekker te zijn maar vind het toch 'leuker' als ze wat groter zijn haha

11

ik mix de eiwitten met suiker altijd koud in een bak koud water (nadat ik de suiker au bain marie in de eiwitten heb laten oplossen dan he  :D, anders worden we ziek ) , net als au bain marie maar dan koud water, gaat iets sneller dan , en je moet echt blijven kloppen tot het stijf is.

12

ja, als je au bain marie klopt tot de suiker iig is opgelost, weet je zeker dat de eiwitten 'heet' genoeg zijn geweest, ik klop meestal nog iets langer door , voor de zekerheid, het wordt dan al echt wit. Dan de bak van de pan af, en in een bak met koud water hangen en dan kloppen maar.... succes