1

Onderwerp: Help mijn chocolade loopt eraf!!

Mijn man wilde graag de mjamkoekjes tracteren op zijn werk.
Ik begon vol goede moed. De eerst koekjes gingen goed, maar al snel ging de chocolade van de botercrememix lopen.

http://api.ning.com/files/605O3lZJr36azFDgHVoTDO5WFs6txnrX5Ir8fN4TenyJpW*3qIB40yAD52aAz9SNa*kd-TAemMHiw6Jw-vPQpiCH-l6wijq7/IMG_2530.JPG?width=737&height=552
Dit bedoel ik  :s
Ik heb repen pure chocolade gesmolten.
Vorige keer had ik kookchocolade van verkade, toen ging het wel goed, maar die kon ik nu nergens vinden.

Ik heb ze nog om en om op de foto gezet en dan ziet het er nog best aardig uit.
http://api.ning.com/files/cNNKnPKHW6E6EXOKIE2*FuAKUuc3vXugj5hD*ekySgypMmTAzduSryy7JEMbVV3g3XVtaYiIvbHSW4uO-Q6l3K-ZV7NAyxqK/IMG_2529.JPG?width=737&height=552

En aan de smaak was niets mis!

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het de volgende keer anders kan doen?

2

Re: Help mijn chocolade loopt eraf!!

ik denk dat je chocola te warm was :s

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

heb dit ook steeds en ik weet ook niet hoe ik het kan veranderen. zeer vervelend

4

Heb je ze wel gelijk in de koelkast gezet? Ik heb daar geen last van maar ik gebruik dan ook van die fondue gallets.

Hoe maak je die witte eigenlijk?

Groetjes Syl,
Piece of Pie!

5

Het gebeurt al als ik ze in de chocolade heb gedaan en dan weer recht zet.

@mirjam5: Weet jij hoe heet de chocolade moet zijn.
Ik zet een pannetje met een bodem water op het vuur en als het kook draai ik het zacht.

@Sylliek: De witte zijn gewoon alleen de toef botercreme met een marsepeinfiguurtje erop, maar zo door elkaar staat het best leuk.

6

Je moet de chocolade laten afkoelen totdat het koel voeltmet je vinger. Het is dan nog steeds dun, maar niet meer heet. Hete chocolade smelt je botercreme en dan gaat ie druipen. De chocolade moet op kamertemp zijn ;) Je kan het natuurlijk ook heel profi met een thermometer doen ;)

Tutorials, Recepten, Tips en babbels ;)
http://karenannecakes.blogspot.nl/

7

Ik had het ook, bij mij lag het aan de kwaliteit chocolade. Ik had de goedkoopste chocolade in de supermarkt gepakt. Het liep gelijk van de botercreme af (en de chocola was zeker niet te warm).
Op aanraden van mijn oma (hihi  :D) duurdere chocola gekocht, en toen bleef het mooi zitten.

Niet dat duurder perse beter is, maar in dit geval was mijn goedkopere niet goed. Zijn vast wel goedkopere merken die weer wel werken. Maar hier kan het dus aan liggen (iets met cacao gehalte en cacao boter ofzo).

Head over heels in ♥ with cake ...
Bruidstaart Groningen

8

Almie schreef:

Ik had het ook, bij mij lag het aan de kwaliteit chocolade. Ik had de goedkoopste chocolade in de supermarkt gepakt. Het liep gelijk van de botercreme af (en de chocola was zeker niet te warm).
Op aanraden van mijn oma (hihi  :D) duurdere chocola gekocht, en toen bleef het mooi zitten.

Niet dat duurder perse beter is, maar in dit geval was mijn goedkopere niet goed. Zijn vast wel goedkopere merken die weer wel werken. Maar hier kan het dus aan liggen (iets met cacao gehalte en cacao boter ofzo).

welk merk heb je nu gebruikt?

9

Ik heb 1 keer chocolade ganache gemaakt, en wilde ook niet te dure chocoalde gebruiken.
Heb bij de Lidl de fairtrade chocolade gekocht (iets van 78% cacao) en werkt geweldig!! weet niet precies de prijs maar dacht iets van 1,39 ... of 2,19 ....

Smakelijke groetjes,
Chantal

10

callebaut smelt nemen, scheelt enorm! dat is echt waanzinnig en kost voor 2,5 kilo iets van 14 euro/

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

Bedankt voor de tips!
Waar kan ik die callebaut smelt kopen?
En moet je gelijk 2.5 kg nemen?

12

Hier in België kan je die ook in pakken van 400 gram kopen. Dat kost dan 4 euro en een beetje.

Groetjes van Natascha!