1

Onderwerp: Bewaren...hoe zit het nu...?

Toch even een vraagje, lees van alles hierover op het forum, maar veel tegenstrijdige adviezen.

Hoe kun je het beste cc (of taarten) die al bekleed zijn met fondant/marsepein bewaren. Juist wel of niet in de koelkast en in een open of gesloten taartdoos?

Hoop dat iemand me kan helpen.

Groeten,
Nancy

Re: Bewaren...hoe zit het nu...?

show-off rubriek zijn om je creaties, zoals het woord al zegt, om je creaties te showen.

[move]--> td algemeen

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

3

denk dat je misschien hier ook tegenstrijdige adviezen krijgt :lol:

Maar dit is hoe ik het doe,

beklede taart gaat oningepakt in een gesloten taartdoos  , dit ivm de hygiene en uitdrogen marsepein.

Heb je een vulling gebruikt dat in de koelkast moet...de taart in de koelkast bewaren dan, anders bederft de vulling. Ook is die bij mij gesloten ivm de hygiene
Heb je botercreme gebruikt, die mag buiten de koelkast.

Wat ik in de zomer doe is een koel plekje opzoeken (garage bij ons) ivm de warmte, soms smelt de taart weg tijdens het bekleden/decoreren en als het heel heet is gaat hij in de koelkast

groetjes, Diana

4

In ieder geval niet luchtdicht verpakken. Dus niet in plastic doos of plastic zak.  CC's bewaar ik nooit in de koelkast en taarten alleen wanneer de vulling iets met room is. Het is dus idd afhankelijk van de vulling. Daarom lees je, denk ik, ook tegenstrijdige adviezen. En net wat Diana ook zegt.....zo doe ik het  :lol: en heb het zo geleerd van het forum  :Y

5

Ik heb dit weekend jullie adviezen opgevolgd met mijn gemaakte cc's en het ging perfect! Ze smaakte prima  :9
Hartstikke bedankt voor de reacties!