1 Laatst bewerkt door Carien (11-01-2012 22:30)

Onderwerp: mooi....fijn......bedankt

zei de buurman...

Ik sprak vanmiddag de buuf (vertellen dat ik taart en dat evt ook wel voor anderen wil doen); zei ze: dan ben je te laat, want we zijn vandaag 45 jaar getrouwd. En ja, dat vraagt om......precies!
Dus ik als een gek kapsel gebakken, na 15min in de vries gedaan, gebakken appeltjes gemaakt en af laten koelen in koelkast, intussen met man nog effe stoelen wezen kopen, eten koken en opeten ;) , taart vullen, kids naar bed en taart bekleden. Net om 21.50u naar buren gebracht; zegt buurman dus mooi....fijn....bedankt (3x, dat dan weer wel). Nou is het een man van heel weinig woorden, maar dit sloeg toch echt alles :/ .
Ach nou ja, ik heb de taart graag voor ze gemaakt, ben wel benieuwd naar de reactie van buuf.

https://lh5.googleusercontent.com/-dIGc_7-SlsA/Tw3yd4VcSkI/AAAAAAAAS5s/aD7UZ-eyGR0/s640/P1220206%252520%252528Kopie%252529-1.JPG

Gevuld met gebakken appeltjes-room, dulce de leche en speculaascrème.

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

2

Re: mooi....fijn......bedankt

oeps, zo'n reactie had je vast niet verwacht  :/
Maar een erg mooie taart en vind de rand erg leuk  :Y

Cake makes your smile !!!

3

Tja mannen hè  :grr:
Ik vind je taart súper!! Zo mooi strak en hoog!!  :Y  :thumb:

www.detaartentantes.nl
Workshops en webshop taartdecoratie. Ook afhalen in Zwolle en Elburg!

4

Tja..  :/ Jij je uit de naad gewerkt, krijg je dat...

Sjieke taart hoor! En heel aardig van je :Y

5

Hahaha, tja mannen doen over het algemeen niet zo hysterisch over een taart. Ik vind hem heel stijlvol en een lief gebaar van je.

Groetjes, Elly

6

hahaha, typische mannenreactie, heb ik ook al een paar keer gehad. Maar goed, wacht de reactie van de buuf even af, die zal vast en zeker laaiend enthousiast zijn ! Het is een prachtige taart geworden en extra als je weet hoe snel je hebt moeten werken, en 3 verschillende vullingen, wauw !

Groetjes, Conny

7

mannen!! zucht.....  :s

het is in iedergeval een erg mooi taartje geworden en hij klinkt ook super lekker!
(ik zou wel zo'n buuf als jou willen hoor)

erg lief van je.

Like me on Facebook : buttercream.nl

8

die man heeft dus duidelijk geen idee...... :nooo
Maar hopen dat de buurvrouw er wel erg blij van word
Ik vind hem erg mooi en dat in zo korte tijd. Petje af hoor  :thumb:

9

:D ik was ook wel een 'beetje' verbouwereerd hoor, zo bij de deur afgeserveerd.
Maar ja, voetbal begon net (of was al bezig, of moest vast wel voor- en/of nabesproken worden natuurlijk), ZUCHT... ;)

10

Wat een mooi en chique taartje! Moest wel lachen om je buurman. Maar ja, mannen... :rolleyes:

11

Mooi hoor! Knap dat je deze in zo'n korte tijd hebt klaargespeeld! ;)

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

12

Jaaaaaa, de buuf vindt 'm mooi!
Of eigenlijk: Geweldig, niet te snappen dat je dat zo mooi kan maken, heel hartelijk dank enz. enz.
(Ze was ook een beetje bozig dat manlief me niet binnen had gelaten)

13

hahah die arme man, zou die het dan nu wel snappen ??? vast niet  :nooo Fijn dat Buuf wel blij was, dat maakt al je werk weer goed  :Y

14

Ha, ha. Hij realiseert zich waarschijnlijk niet hpeveel werk je hieraan gehad hebt  :lol:  Hij is heel mooi geworden en inderdaad 3 verschillende vullingen....   :thumb:

15

Mannen!!!! ;)

Ik vind hem super!

X Bloeme

16

heel erg mooi en gelukkig weet de buurvrouw het wel te waarderen he ;-)

17

Hij is erg leuk voor zo'n snel taartje!  :thumb:

18

He gelukkig zo'n reactie van je buuf, dat voelt toch weer goed !

Groetjes, Conny

19

Ach... misschien waren ze het knusjes samen aan het vieren en wilde hij je daarom niet binnen laten.  ;)
Aan je taart lag het in ieder geval niet, die is heel mooi geworden! En dat in zo korte tijd....

20 Laatst bewerkt door Carien (23-01-2011 18:45)

;)  ja, dat zou hebben gekund natuurlijk, niet aan gedacht :o , maar denk  't toch niet, deze reactie past wel helemaal bij hem. Is overigens een erg aardige man hoor, maar ook erg rustig/zwijgzaam. Zijn vrouw is nogal een 'rebbel', vandaar ook denk ik ;)

21

Misschien was de buurman gewoon overdonderd door zo'n mooie taart en wist zich even geen houding te geven???

Hij is prachtig!
jammie, appeltjesroom, hoe maak je dat, het klinkt simpel?!

22 Laatst bewerkt door Carien (26-01-2011 08:15)

Miss F, 't is ook simpel :Y 
Je 'gooit' een klont roomboter in een pan,
doet daar de gesnipperde appels met wat suiker erover bij,
voorzichtig bakken (niet hoog vuur, dan brand de boel aan),
als het een soort prutje wordt (droge appelmoes met klonten zeg maar (smakelijk :s  ;) )) uit de pan,
wat kaneel erdoor doen (als je dat lekker vindt),
helemaal af laten koelen,
over de taart verdelen,
daarover ongezoete, geklopte slagroom.   :9 
:9 Heel lekker fris :Y

23

Hij is mooi geworden Inge!!! En dat tussen alle bedrijvigheid zoals het kopen van stoelen, koken, eten, kids naar bed doen... Prachtig.

En je buurman, ach hij heeft wel 3 woorden aan 1 taart gewijd. Voor sommigen is dit best of zelfs heel veel.

Ik had een collega die op alles Mwah zei. Als ik dan vroeg Mwah leuk? of juist Mwah lelijk dan zei hij doodleuk Mwah. Heel frustrerend. Voor belangrijke zaken vroeg ik dan ook. Vertel, op een schaal van 1 tot 10, wat geef je? Dan antwoordde hij Mwah.... een 8, misschien wel 9!

Trek het je dus niet aan. Je hebt een lekker taart gemaakt, met 3 vullingen, rete strak bekleed en chique gedecoreerd. Petje af.

Met zoete groet! Akire

24 Laatst bewerkt door Arinka (26-01-2011 09:04)

Oh dit herken ik hoor, dan doe je iets liefs (maar eigenlijk doe je het ook een deel voor jezelf voor de eer toch? :D) en dan verwacht je op zijn minst een Ohhhhhhh wat prachtig ofzo, maar dan hoor je alleen Oh leuk, dank je.

En ja, dat geeft aan dat er mensen zijn die 1) niet begrijpen hoeveel werk er in zit of 2) overdonderd zijn door het gebaar en niet weten wat te zeggen of 3) gewoon heel ingetogen zijn of 4) het allemaal te veel vinden.

Ik heb zelf alle mogelijke reacties al ontvangen in mijn 'loopbaan'. Ik maakte vroeger beschilderde stoeltjes, geboortekisten en dergelijke. Was ik een week aan het schilderen geweest, kon ik het aan de deur afgeven en wegwezen, dus nu verwacht ik dus gewoon nooit meer iets....

Zelf ben ik heel enthousiast en zeker als iemand zelf iets voor me maakt, maar niet iedereen heeft dat in zich. Dus stel ik me nu meer daar op in. Kan het alleen maar meevallen :D. De taart is prachtig en daar doe je het voor toch?

Niet denken, maar durven !

25

Ja die man was vast een beetje overdonderd van zo'n mooie taart.

Ik heb het een keertje gehad met een Thomas de Trein taart, stond ik daar trots aan de deur, want ik vond hem heel mooi. Doet de man des huizes open, pakt de taart over, zegt bedankt en smijt de deur dicht. Daar was ik echt ondersteboven van.
Later mailde de vrouw dat ze hem echt helemaal fantastisch vond en geweldig en zo mooi en dat ze een taart voor haar dochter wilde. Ik kon toevallig die datum niet meer, ze zal wel gedacht hebben dat ik boos was... was ik ook wel een beetje, maar dat zou geen reden zijn om geen taart meer te maken. Die man was kennelijk nogal (erg) kort van stof.

Gelukkig is dit nu weer mijn hobby!