1

Onderwerp: Lactosevrij en eivrij... pffft ik heb gevloekt en gezweet!

Of ik een taart kon maken zonder lactose (in melk, boter, slagroom...) en zonder ei... Ja hoor! zei ik. Ik heb het mezelf aangedaan dus mag ik niet klagen maar ik heb er toch op gevloekt en gezweet!

2 pogingen!
Eerste poging: angelfood cake zonder melk, boter en wel eiwit. Eiwit mohten die mensen wel dus het leek me het ideale recept! Maar het was niet lekker toen ik het een uur later uit de oven haalde.
Volgende poging: een cake zonder ei en met soyamelk en lactosevrije boter. Dit lukte gelukkig wel maar ja, het is een cake en komt dus niet super hoog. Dan maar lekker dik vullen. Eén laagje met geplette banaan (niet veel anders mogelijk door ook allergie aan citrus) en een tweede laag met lactosevrije slagroom.
Ik heb de taart afgesmeerd met lactosevrije creme au beurre en bekleed met marsepein. De figuurtjes zijn in suikerpasta.

http://i951.photobucket.com/albums/ad355/wippelgem/taarten/opdrachttaarten006.jpg

http://i951.photobucket.com/albums/ad355/wippelgem/taarten/opdrachttaarten005.jpg

Why stop dreaming when you wake up?

2

Re: Lactosevrij en eivrij... pffft ik heb gevloekt en gezweet!

Geen reacties?  :nooo

Had toch op eentje of zo gehoopt gewoon al omdat ik er zo hard aan gewerkt heb!

3

Wat knap dat je ondanks al die allergieen toch zo'n leuke taart hebt weten te maken!!

En die reacties: da's niet persoonlijk hoor, dat ligt -denk ik- meer aan de hoofdpersonen op je taart  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

4

Denk dat iedereen van't heerlijke winterweer aan't genieten is! Maar ik vind hem erg leuk gelukt hoor! Vooral je poppetjes zijn erg schattig!

5

Hier dan een reactie ;)

Knap dat je je hieraan gewaagd hebt, ik vind het een groot risico en teveel moeite, vandaar dat ik ervoor kies geen taarten te maken voor mensen met een allergie voor bepaalde ingredienten, dat durf ik niet aan :n Dus respect dat jij dat wel gedaan hebt!

Ik vind Bumba verschrikkelijk  :o  dus een reactie daarop ga ik me niet aan wagen, en dat staat los van jouw taart natuurlijk!

6

Toch!!! bedankt iedereen!!!
Ja, ikzelf ben ook geen bumbafan maar de allergiepersoon (kindje 22maand) wel en daarom doen we dit hé!
Dit zal de eerste keer zijn in 2 jaar dat ze met het gezin samen een stukje taart zullen eten dus ik hoop dat ze het lekker vinden!

Petje af hoor, dat je hieraan begonnen bent.
En dat gezweet en gevloek, volgens mij moet het toch heel veel goed maken om een kindje met zijn vader en moeder zo blij te maken.

Heb ik al gezegd dat ie er ook nog eens geweldig leuk uitziet !!

Taarten... voor mij een inspannende ontspanning

8

Geweldig resultaat met zoveel beperkingen!  :Y

9

Ze zijn net weg en het kindje straalde echt! Als ie in de smaak valt zullen ze er zeker nog bestellen want ze hebben nog nergens anders taarten gevonden die zij kunnen eten!
Ik ben dus heel benieuwd en wacht vol ongeduld hun verdict morgen af!

10

Nou, zeker een reactie van mij: Ik vind dat je het geweldig gedaan hebt! ziet er super uit hoor! :Y
Ik heb laatst voor mijn nichtje een glutenvrije taart gemaakt. Man man...wat eng om te maken, omdat je ze niet ziek wilt maken na het eten.... En het kapsel is, net als bij jouw taart, niet te vergelijken met gewone kapsel. Daarom petje af!

Groetjes van Marjon

11

dank je wel!!!! :)

12

Wat een werk, maar goed als ze de volgende keer weer komen weet je wat je moet doen.
Goed van je dat je het aan durfde!!

13

Ben nog benieuwd of je wat teruggehoord hebt van de opdrachtgevers. Een hele uitdaging geweest zeg...

14

lastig hoor om een taart te maken zonder lactose.
En het is een hele leuke taart geworden.
Mooi boetseerwerk ook  :thumb:

Cake makes your smile !!!

15

Ja, heb voor kerst weer een moeten maken en voor een komende verjaardag zal ik weer ingeroepen worden! super hé

16

Petje af hoor! Lijkt me niet makkelijk om zonder ei en melkproducten een goede taart te maken.
Hij is echt super geworden!

Erg inventief! zal het onthouden voor het geval ik ook een keer zo'n taart moet maken.

18

Hoi Mamaleen,

Ik kom je berichtje nu pas tegen! Wat is dat een gave taart geworden zeg! Ik was eigenlijk op zoek naar een eivrij en melkvrij recept. Maar wat ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn alleen cakerecepten. ( en ja , die zijn toch veel "zwaarder" ) Maar je taart is helemaal top!

Groetjes Linda

19

Hoi Mamaleen,

Ik kom je berichtje nu pas tegen! Wat is dat een gave taart geworden zeg! Ik was eigenlijk op zoek naar een eivrij en melkvrij recept. Maar wat ik tot nu toe ben tegen gekomen zijn alleen cakerecepten. ( en ja , die zijn toch veel "zwaarder" ) Maar je taart is helemaal top!

Groetjes Linda