1 Laatst bewerkt door Noralien (21-01-2011 10:53)

Onderwerp: even voorstellen

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen....

Ik ben Noortje, 32 (bijna 33) jaar en woon samen met mijn vriend en onze twee dochters Jikke (4) en Anne (bijna 2) in Krommenie.

Ik keek al lange tijd vol bewondering naar de taartfoto's op hyves van vrienden. Mijn oudste dochter werd op 29 december 4. Niet echt een ideale datum om nog een mooie taart te laten maken. Met veel moeite iemand gevonden die het nog wilde doen.
Daarna heb ik meteen bedacht het voortaan zelf te willen gaan doen.
Ik heb een workshop gevolgd bij 'de leukste taarten.nl' en heb nu wat spullen gekocht om mee aan de slag te gaan.
Met 4 verjaardagen de komende maand kan ik flink gaan oefenen :)
Maar als 'niet-keukenprinses' kan ik wel wat hulp gebruiken bij de (in)vulling van de taart. Vandaar mijn aanmelding hier op het forum.
En het is natuurlijk altijd leuk ideeën uit te wisselen en leuke tips te krijgen.

Groetjes Noortje

2

Re: even voorstellen

hai noortje.

ik ben ook net nieuw hier, leuk! welkom!!! ik denk dat je hier zeker wat aan hebt, als je veel berichten leest en zoekt op bepaalde termen kom je allerlei handige dingen te weten. dit in combinatie met google en de mooie foto's die hier staan en de reacties die je op je vragen krijgt dan heb je in ieder geval een mooie basis om het aan te durven een mooie taart te gaan bakken!! njij hebt al een workshop gevolgd, dus wat dat betreft weet je al een beetje het hoe en wat?? succes en alvast veel bakplezier met je 4 (!!) verjaardagstaarten.

groetjes van een andere newbie

3

Dank je!
Jij ook heel veel bakplezier!

Groetjes Noortje

4

Hai,

Allebei van harte welkom.

In eerste instantie dacht ik dat het heel erg ingewikkeld is. Maar dat is het helemaal niet...
Belangrijkste is denk ik toch dat je je kapels goed heb, dan komt het met de marsepein en de vulling vanzelf wel goed.

Het bakken ging mij al wel goed af, alleen was het marsepein gebeuren voor mij nog onbekend terrein. Dus om de handigheid te krijgen om met marsepein te werken heb ik een cursus basistaart decoreren gevolgd. Dat was ergens midden november.
En nu ben ik alweer 6 taarten verder.

Ik ben nu bezig met een ronde taart van 28 cm als thema Cars. En voor het 1e weekend van februari ga ik een prinsessentaart maken voor mijn prinsesje, zij wordt dan 4 jaar...
Hoop dat het gaat lukken.

Nou als het mij lukt... lukt het jullie zeer zeker ook.  :o
Heel veel bakplezier.

Just love 2 bake....