Onderwerp: Help chocolate Leather blijft vloeibaar ?
Ik wilde vanavond Chocolate leather maken maar hij blijft vloeibaar.
Wat doe ik verkeerd?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help chocolate Leather blijft vloeibaar ?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik wilde vanavond Chocolate leather maken maar hij blijft vloeibaar.
Wat doe ik verkeerd?
Hoe heb je het gedaan?
bedankt voor je reactie.
ik heb het gedaan volgens het recept op de site.
Heb eerst zelf glucose gemaakt. Toen de chocolade gesmolten en de glucose er door heen geroerd. En als laatste nog 2 tl ijswater toegevoegd.
Maar het bleef heel lang vloeibaar.
Pas vanochtend was het zo dik dat ik er een bal van kon kneden.
Maar het hoort toch niet een halve dag te duren voor dat het dik en kneedbaar is.
Mischien een beetje minder glucose, maar het is zowiezo beter het een dag tevoren te maken.
Ik had hem ook gisteren gemaakt zodat ik hem vandaag kon gebruiken.
Had het gistrenavond om 7 uur gemaakt en toen ik om 11 uur naar bed ging was hij nog vloeibaar. Heb het toen in de koelkast gezet en toen ik vanochten keek was hij wel dik.
Zelfs zo hard dat hij niet meer kneedbaar was heb het toen 30 sec in de magnetron gedaan en toen was hij kneedbaar en kon ik het gewoon gebruiken voor mijn taart.
Alleen mijn vraag is hoort dat nu zo lang te duren voor dat het dik (een bal, in plaats van vloeibare chocolade) word?
Alleen mijn vraag is hoort dat nu zo lang te duren voor dat het dik (een bal, in plaats van vloeibare chocolade) word?
In mijn ervaring is dat heel normaal. Verder kan je het buiten de koelkast bewaren nadat het opgehard is.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Help chocolate Leather blijft vloeibaar ?