1

Onderwerp: Help! Ik heb te weinig marsepein om mijn taart te bekleden...

Onverwachts moet ik een taart maken, dus ik moet het doen met de kleuren die ik heb. De wens is een cookymonstertaart, blauw puzzelplaatje dus. Nu heb ik slechts 250gr groen om de taart te bekleden, wat natuurlijk veel te weinig is.

Nu heb ik zelf de volgende oplossing bedacht, maar ik weet niet of dat haalbaar is... Graag jullie advies dus! Ik wil de groene marsepein zodanig uitrollen dat de bovenkant van de taart bedekt is, met een kleine overlap op de zijkant. De zijkant wil ik dan bekleden met een strook marsepein van een andere kleur (bovenkant recht afsnijden, netjes langs de bovenrand van de taart beginnen, als het zit de onderrand bijsnijden). Is dat haalbaar? OF zakt de marsepein dan van de zijkant af???

Hopelijk kan iemand me verder helpen, heb even een stressmomentje hier... Andere tips ook welkom!

Re: Help! Ik heb te weinig marsepein om mijn taart te bekleden...

dat kan wel hoor!
Je kunt ook de zijkant met kleine chocoladekoekjes bekleden?

ah wat rot.. waar woon je? misschien heeft iemand wel een stuk marsepein voor je over!

Groetjes Natasja!

4

Je idee is prima hoor!! Heb het laatst moeten doen met een boek en dat is prima blijven zitten!!

in mijn dromen maak ik de mooiste taarten...
Ook voor printjes op icing en frosty!

5

Check! Dat idee met die koekjes is wel een plan! Dan kan natuurlijk ook met lange vingers, of wordt dat te snel zacht? Ik kijk wel even of het wat wordt. Kan ik ook een strook marsepein over de lange vingers plakken om het geheel netjes af te werken (uiteraard eerst een laagje botercreme)?

Pfjoeeeee, ik zie weer licht aan het einde van de tunnel haha! Stom is dat, zag mijn taartplan al helemaal instorten.

*rent naar de Appie*

Eindresultaat volgt nog in de taarten parade  :Y

6

Als je niemand in de buurt hebt waar je wat op kan halen dan zou ik met lapjes werken aan de zijkant ipv met lange vingers. Weet niet of dat nou de smaak ten goede komt.....

7

goed idee die lapjes, dat ik daar zelf niet opgekomen ben...  :s Ik heb nog wel wat restjes andere kleuren  :D

8

Ik zou ook niet met koekjes werken. Heb ook eens een andere zijkant moete maken en heb toen inderdaad fondant gebruikt, goed geplakt en daarna nog een soort kadovloeipapier erom met lint. Zag er goed uit. Maar misschien woon je bij mij in de buurt?

9

Nee helaas niet, maar bedankt voor je aanbod!  :Y