1

Onderwerp: Gum tex

hallo

Ik heb gum tex besteld en ik heb geen idee waarom ik dat besteld heb.
Graa wilde ik weten wat kun je met gum tex allemaal doen.
Wat ik wel wet is gumpaste van maken.

Maar kun je gumtex poeder ook in je fondant doen zodat het hard wordt? ( net als met tylosepoeder, dat was eigenlijk de bedoeling om te bestellen)

2

Re: Gum tex

tekst bij dit artikel in de webshop:

Zorgt voor elasticiteit in fondant en gumpaste. Maakt het kneedbaar en makkelijk te vormen. Gum Tex heeft eenzelfde soort werking als tragantgom of tylose. Tragantgom en Gum-Tex Karaya zijn op natuurlijke basis en hebben een langere inwerktijd nodig dan Tylose, wat op synthetische basis is.

Op de verpakking staat een recept hoe je met de gum tex zelf Gum Paste kunt maken.

En met google en de zoekfunctie van dit forum kom je een heel eind.........alleen dan wel de juiste rubriek gebruiken, want met bakken&vullen heeft gum tex weinig te maken dus ik meld je even.......

3

okido

4

Maar moet je dit hetzelfde als bij tylose doen, 500 gram fondant doe je 2 theelepels gumtex door?

Graag wil ik dit weten
Groetjes

5 Laatst bewerkt door Karin09 (21-01-2011 00:26)

Ik weet het niet............heb alleen tylose in huis...........maar misschien dat ook de zoekfunctie je hier antwoord op geeft?

Of google?

6

Ik zou er niet mee gaan bakken of vullen :nooo

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

En gum tex werkt inderdaad het zelfde als tylose, alleen moet je het langer in laten trekken omdat het op natuurlijke basis is net als tragantgom. Tylose is op synthetische basis.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Marianne geweldig dankje wel!