1 Laatst bewerkt door Judith1 (20-01-2011 19:20)

Onderwerp: Natuurlijk alles zelf gebakken voor verjaardag van mijn man

Gisteren de verjaardag van mijn man gevierd en al het gebak zelf gemaakt. Ik wilde ook de tractatie voor zijn werk maken, de koekjes uit de mjam, maar die zijn mislukt.
http://api.ning.com/files/605O3lZJr36azFDgHVoTDO5WFs6txnrX5Ir8fN4TenyJpW*3qIB40yAD52aAz9SNa*kd-TAemMHiw6Jw-vPQpiCH-l6wijq7/IMG_2530.JPG?width=139&height=104
Daar wil ik nog een ander topic over openen of jullie weten hoe dit kan.

Het bakken van de andere taarten ging met hindernissen, maar het resultaat was mooi en heerlijk (verschillende dachten dat ik het bij de bakker had gekocht :lol: )

Als eerste heb ik een appel-noten kruimeltaart gemaakt.
Hier heb ik geen suiker aan toegevoegd, maar de appel zachtjes op het vuur gezet met ahornsiroop. Daarna pecannoten en hazelnoten toegevoegd.
http://api.ning.com/files/IhZ*7M-COR9cP65ePORM0uHs*O3lkeh34ALf4jQFJ3hJn6qP*or-2y6D1ZWO4ZWpAYZUlh8ytaeMhOTSvnBFNPs437wehEbb/IMG_2537.JPG?width=737&height=552

En een kersenmascarponetaart. Tjonge wat was deze taart lekker :9 . Een soort chocoladebiscuit gebakken. De bodem besprenkeld met kersenlikeur. Gevuld met het mascarpone/ kwark/ slagroom mensel en bovenop ook. En daarop kersen en slagroom.
http://api.ning.com/files/YOcwsROEe9hf3caf-9unezYx7eDZOS0pVg5LhWpc1nh5Vd86KY1FIw-nkI6RoUOhZLrxs-3PPKI72vaSIqXZuVUYbneJmHkP/IMG_2549.JPG?width=737&height=552

De familie houdt niet van marsepein, maar ik heb ook nog een paar marsepein cupcakejes gebakken, maar die zal ik in de goede topic zetten.

2

Re: Natuurlijk alles zelf gebakken voor verjaardag van mijn man

Je taarten zien er heerlijk uit. Hier ook geen fans van fondant en marsepein, dus ik bak morgen voor de jarige een appeltaart en een kwarktaart.

Al mijn creaties nu ook online te zien op mijn vernieuwde website: www.taartenmiep.nl

3

Hmm ziet er heeerlijk uit!

4

:think: volgens mij hebben veel meer taarters daar last van :s , hier ook al :grr: (dat niet lekker vinden van onze taarten)

Je taarten zien erg erg smakelijk uit zeg, en ze zijn moooooi :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Lekker hoor! Mag ik vragen waar je de kersenlikeur vandaan hebt want kan het hier nergens vinden en ik wil schwarzwalderkirsch cakejes maken  :grr:

Trotse mama van Iris en Milan, en wonder nr 3 onderweg <3

6

Bij de slijterij zeiden ze ook eerst dat ze het niet hadden en ik heb er ook geen verstand van.
Toen keek de verkoper nog eens goed op de flessen. Ik heb nu kersenbrandewijn van Pollen. Op deze fles staan onderin een balk met likeur erop.
Het smaakte heerlijk in de taart. Het was absoluut niet overheersend. Daar was ik even bang voor, het is wel spulletje van 20%  :think: