1

Onderwerp: hoe bewaren van een kale biscuittaart

Ik heb net mijn tweede taart gebakken. De 1e was inderdaad erg donker aan 1 kant en gaat te hard in de gewone oven.
De 2e gebakken in de hetelucht en deze is perfect  :lol: (tot mijn grote verbazing).
Ik was aan het oefenen of het bakken goed ging om te voorkomen dat ik geen taart heb dinsdag.

Nu wil ik hem maandag gaan bekleden maar kan ik hem zo in de vriezer stoppen? En wat moet ik er om heen doen? Ik heb geen taartdoos of iets dergelijks helaas.

Re: hoe bewaren van een kale biscuittaart

Hoi,

Je kunt deze ook verpakken in een schone (uiteraard) pedaalemmerzak met nog een erom heen, goed de lucht eruit laten, en dicht knopen. Het kan ook in een diepvrieszak, maar meestal zijn deze niet groot genoeg.

3

Ik doe de iscuit ook altijd in een pedaalemmerzak en dan in de vriezer  :Y

4

Ik ook.   :)

5

ik doe er altijd plastic folie omheen,gaat altijd goed

Taarterijklavertjevier voor taarten en workshops

6

Heel erg bedankt voor de antwoorden!!

Hij blijkt toch mislukt  :s
Ik had hem  op een snijplak gelegd met mijn stomme kop  :grr:
Nu was hij heel vochtig en plakkerig en niet los te krijgen van de snijplank.
Vanavond als mijn meisje op bed ligt nog maar eens proberen.

7

Ik vries regelmatig kale taarten in. Eerst een laag cling-plastic (hoe heet dat in het Nederlands?) en dan een laag aluminium folie.
Als ik al bak maak ik liefst wat extra, zo heb ik altijd iets gereed voor 'noodgevallen' als ik een overwachte uitnodiging krijg of plotseling 'hoog' bezoek.

En het ontdooien dan?
In de zak in de koelkast? Of wordt hij dan klef?
En hoever van tevoren moet hij eruit......voor het bekleden enzo?

Haak even in op het onderwerp.

9

Ontdooien in de zak op het aanrecht, minimaal 1 uur vantevoren uit de vriezer. Bij het doorsnijden kan hij in het midden nog iets bevroren zijn, maar dat ontdooit vanzelf verder.

Groetjes, Elly