1

Onderwerp: Cake goed of niet?

Hallo!
Ik heb besloten mijn cake nu alvast te maken, zodat ie morgen goed afgekoeld is om hem te decoreren.
Op mijn mix zakje staat dat ik hem rond de 30 minuten moet bakken op 175 graden.
Nu ben ik op 20 minuten, en heb er even snel met een sate prikkertje doorheen gegaan,en nou lijkt mijn mix nog helemaal nat?
Lijkt dit maar zo? hoort het zo ? of is er iets gigantisch verkeerd gegaan?
Mijn cake is wel al netjes gerijst,en netjes bruin!

Please help me!

2

Re: Cake goed of niet?

Als ie na 30 minuten gaar moet zijn is ie dat na 20 minuten toch nog niet? Lijkt me eigenlijk wel logisch..........

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

Nee, daar heb je gelijk in.
Maar ik neem wel aan dat het al iets droger van binnen moet zijn.
Hij is dus gewoon nog zoals hij was, alleen de buitenkant is bruin geworden.
Hij zit er nog in, ik laat hem nog even doorbakken en kijken wat er gebeurd!
Ik hoop niet dat mijn cake mislukt, morgen komt mijn vriend thuis na een lange tijd buitenland :o.

Komt dit bij iemand bekend voor of iets?

ben je cake of taart aan het maken? Dat is nogal een verschil nl.

mijn taarten (kapsels, biscuits) zijn na 20 min niet al bruin  :nooo  echt na 25 min pas, en dan is zeker de bovenkant nog niet gaar, de bovenkant voelt dan nog aan als een blaar met lucht :Y

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

5

Een taart!
Met biscuitmix van deze site..
Wat jij zegt inderdaad, als een soort blaar met lucht zo voelde die een beetje aan met het prikkertje.
Nu heb ik een oven die alleen op ronde getallen kan, dus ik had 170 graden aanstaan.
Nu heb ik de laatste 10 minuutjes op 180 gezet en hij wordt al wat droger!

Hoe weet ik nou of hij écht goed is? er blijft niks plakken aan het prikkertje.. ik zou dan denken, hij is goed.. maar het kan natuurlijk ook zijn dat hij nog te nat is?

Dit is mijn eerste keer :o dus nogal een groentje!

6

Als er niks meer blijft plakken is je goed maar voor de volgende keer zou ik eerst de tijd afwachten die op de verpakking staat want anders heb je groot kans dat als je de oven eerder opent de taart helemaal instort en niet meer omhoog komt

Gr

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

7

Als er niks meer blijft plakken is je goed maar voor de volgende keer zou ik eerst de tijd afwachten die op de verpakking staat want anders heb je groot kans dat als je de oven eerder opent de taart helemaal instort en niet meer omhoog komt

Gr

Neem ook is een kijkje op mijn Facebook en liken natuurlijk https://www.facebook.com/SvenniesTaartenhuys?ref=hl

als je taart niet meer aanvoelt als een blaar, dus even op de bovenkant drukken met je hand, en hij veert vrijwel helemaal terug, dan is hij goed.

groetjes Tirza     

9 Laatst bewerkt door Shiirtjee (20-01-2011 20:04)

Ik heb hem er inmiddel uitgehaald en hij ziet er goed uit!!
Alleen niet echt omhoog gekomen, maarja wat wil je bij je eerste taart!
Was totaal op onbekend terrein!

Nou heb ik 1 probleem, ik krijg hem niet van de onderkant los (van de bakvorm).
Ik heb hem goed ingevet btw.

Spatelen is ook zo zonde dat verpest mn hele taartje.

EDIT

Hij is losgekomen! Jeej ik vind het zó leuk he! hij is gewoon goed, alleen een beetje laag.. maar het maakt niet uit!
Allemaal in ieder geval súper bedankt voor de hulp en tips.
De volgende keer ga ik eraan denken :).

Morgen mn taart decoreren!

10

:thumb:

groetjes Tirza