1

Onderwerp: Marshmallow vraagje?

Ik ging marshmallowfondant maken, ik de mms in een magnetron bak, water erbij, en roeren maar, inmiddels zitten er 3 bussen poedersuiker bij en nog is hij niet hoe hij zijn moet,
ik ben bang dat ik teveel water heb gebruikt.
Hoe kan ik dit nu oplossen, moet ik nog meer poedersuiker toevoegen tot het geheel goed word, of zeggen jullie weggooien en opnieuw beginnen.

Ik heb de euroshopper mms van de ah gebruikt om te testen, maar ik heb bijna de hele zak er inmiddels in zitten.

2

Re: Marshmallow vraagje?

Weet niet hoeveel marshmallows je hebt gebruikt maar er gaat wel zo'n 500 graam suiker op 10 van die dingen. Zie hier een how to.

3 Laatst bewerkt door taartenprinsesje (21-01-2011 16:00)

ik maak het altijd met 1 zak marshmellows (300g), 5 grote (250g) bussen poedersuiker, plus nog 1 voor evt extra.

zet het met weinig water in de magnetron, roeren tot het een mooie gladde mousse is. dan 1 of 2 bussen erbij, roeren met je lepel, dan op de aanrecht en kneden maar. crisco is hierbij van levensbelang :lol:
soms heb je de 6e bus wel nodig, soms niet.

tip: zet alle bussen open klaar!!! ;)  je hebt namelijk van die heerlijk vieze handen dan.
(gewoon knijpen, en dan komt de hele deksel eruit zetten, handig, want als je de 6e bus niet helemaal gebruikt kan je hem weer dicht doen)

en als je denkt het komt nooit meer goed :s , paar minuten later is dat voorbij, en is het helemaal goedgekomen :lol:

ik maak hiermee ook gewoon dingen die moeten uitharden, zoals kroontje, en dat gaat prima. gewoon beetje tylose erdoor dan.

als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

succes!

I never met a calorie I didn't like....

4

Nou bedankt voor de tips, ik ga het opnieuw proberen.
Ik begin net, en ik moet voor iemand een taart maken van ongeveer 20 x 25 cm
De ene helft cars en de andere helft fc utrecht.
hoop dat het me gaat lukken want 2 thema's op 1 taart van deze afmetingen, i hope so.

Nu heb ik een vraagje want ik wil met mmfondant gaan werken die ik dan zelf ga maken, maar ik begrijp dus als ik de taart wil gaan versieren kan ik het beste de mmf mengen met tylose want anders gaan de versieringen instorten??

5

wenjay schreef:

Nou bedankt voor de tips, ik ga het opnieuw proberen.
Ik begin net, en ik moet voor iemand een taart maken van ongeveer 20 x 25 cm
De ene helft cars en de andere helft fc utrecht.
hoop dat het me gaat lukken want 2 thema's op 1 taart van deze afmetingen, i hope so.

Nu heb ik een vraagje want ik wil met mmfondant gaan werken die ik dan zelf ga maken, maar ik begrijp dus als ik de taart wil gaan versieren kan ik het beste de mmf mengen met tylose want anders gaan de versieringen instorten??

tylose word vaak door de dingen gedaan die bijvoorbeeld rechtop moeten staan om te zorgen dat ze niet in elkaar zakken
denk bijvoorbeeld aan een geboetseerde bumba enzo :)

door tylose word het harder en dat is voor de taart de bekleding dus niet echt nodig alleen voor de dingetjes die omhoog moeten staan dat kan vanalles zijn poppetjes , bloemetje , gras...

ik hoop dat je het snapt zo ;)

6

Hallo,
I
k ben ook een beginneling en heb gister ook MMF gemaakt, nu leek het opzich wel goed te lukken maar toen ik het uit ging rollen kreeg ik het niet dun, de MMF leek heel stug en kruimelig.. Heb ik er teveel poedersuiker bij gedaan soms ??  :o

Groetjes Jerney en beginneling

7

@ taartenprinsesje: hoeveel water doe je er ongeveer bij?

heb m namelijk vorige week gemaakt van t recept dat hier op de site staat maar die was te stug (als ik m uitrolde trok ie elke keer weer terug... wet niet wat ik toen extra toe had moeten voegen... water?poedersuiker?Marshmellows offe misschien wel glucose stroop (heb ik niet gebruikt hoor maar dcht dat t misschien een oplossing kon zijn). heb m n nacht hier op de tafel laten liggen. Kwam ik de volgende ochtend beneden, heb ik de folie en t zakje terug gevonden op de hond der mat..... :s  weg mmf.... grmbl
nu maar voortaan goed opbergen hahahahhahaha.

alvast bedankt voor je antwoord

gr lon

gr lon

8

hebben hier in berkel geen witte mmellows... grmbl alleen die van frisia en krijg nu zoveel rose dat ik strakjes niet meer weet wat ik der mee moet doen....

van de week maar eens in tilburg kijken misschien hebben ze daar wel alleen witte en van het euroshopper merk...

gr lon

je hebt, zeker als je toch roze mmf nodig hebt echt niet alleen witte nodig hoor...

en in tilburg hebben ze heel veel jumbo's, daar koop ik de witte.

@ jerney, geen idee wat er mis is gegaan....

I never met a calorie I didn't like....

10

Als je mmf te stug is, kun je het ook even een paar seconden in de magnetron doen. Dan wordt het weer wat zachter.

11

Bedankt voor de reacties, ga het morgen toch weer proberen.. Oefening baart kunst zegt men..

Groetjes Jerney

12

@taartenprinsesje: ik bedoelde dat de helft rose is en de helft wit en dat je als je niet zoveel rose gebruik zoveel rose overhoudt :D

in berkel hadden ze t bij de jumbo niet... dus wordt idd toch naar tilburg  :)

gr lon

gr lon

13

ik gebruik ongeveer 600 tot 700 g op 300 g marsmellows

en een soeplepel water

14

Ik zag vandaag bij Xenos witte marshmellows.
Ik weet niet hoeveel er in een zak zit maar 1 zak kost daar €1,-

15 Laatst bewerkt door Moedertje Taart (19-03-2011 11:14)

fluppyduck schreef:

hebben hier in berkel geen witte mmellows... grmbl alleen die van frisia en krijg nu zoveel rose dat ik strakjes niet meer weet wat ik der mee moet doen....

van de week maar eens in tilburg kijken misschien hebben ze daar wel alleen witte en van het euroshopper merk...

Ik koop mijn mm bij de xenos 1,- voor 350gr werken goed en zijn erg lekker.
groetjes Monique
Helaas was eenmalige partij bij xenos hebben nu dezelfde bij jamin voor 1,85 :(

*** Geen feest compleet zonder taart ***