1

Onderwerp: Kapsel veel lager met Kennie, wat doe ik fout?

Ik heb al bij de zoekfunctie gezocht, maar toch lukt het niet, dus ff een nieuw topic.

Ik heb sinds gister een Kennie (mx275), maar het lukt me niet om mijn biscuit goed te krijgen. Ik gebruik dezelfde hoeveelheden als normaal (voor een ronde 22cm en 16 cm) maar de kapsels zijn maar 3-4 cm hoog terwijl ze normaal met de handmixer zeker 7 cm waren. Het deeg is veel slapper en komt totaal niet omhoog. De 2e heb ik al langer gemixt aangezien ik dat bij de zoekfunctie tegenkwam, maar dat maakte ook geen verschil.

Iemand die me kan helpen? Ik moet voor dit weekend een grote taart maken voor mijn nichtjes verjaardag en heb niet zo'n zin om 3 taarten te moeten mixen met me handmixer als ik een mooie kennie heb staan

2

Re: Kapsel veel lager met Kennie, wat doe ik fout?

Welke klopper heb je gebruikt? Je moet bij biscuit echt de ballongarde gebruiken!

heerlijke taartgroetjes van Brenda

3

Die heb ik gebruikt, dacht dat het met de 16 cm vorm er misschien aan lag dat het weinig is (maar 2 eieren dus dat gaat net aan i guess) maar die was luchtiger dan de 22 cm, die bleef helemaal plat

4

Hoe lang heb je gemixed en op welke standen? Te lang mixen kan namelijk het beslag 'kapot' slaan.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

2 Eieren mixen is net te weinig voor een kennie. Mijn ervaring is dat wat grotere hoeveelheden beter gaat.
Zelf gebruik ik overigens 130 gr. ei voor 15 cm en 5 eieren voor 22,5 cm.
Probeer eens voor beide maten in 1x te mixen en dan 7 eieren gebruiken.
9 min. hoogste stand en 4 min laagste. Gaat bij mij (bijna) altijd goed  :)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

6

Ik denk dat Addy's tip een goede is, mix ze samen want voor je 16cm zal hij het misschien niet goed pakken, al heb ik dat volgens mij ook wel eens gedaan met mijn kennie.

Als het goed is zit er een schroefje waarmee je de hoogte van je garde een ieniemini kan aanpassen, ietsjes naar beneden zodat hij beter pakt, maar niet je kom raakt. Wie weet helpt dat ook. Ik heb zelf nog nooit zul soort problemen gehad, maar mix altijd 2 bakvormen (de inhoud dan daarvan) samen.

Succes!

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

7 Laatst bewerkt door BiancaB (20-01-2011 13:03)

Ik denk ook dat het  te weinig s voor de kennie. Ik heb toevallig net een kapsel gemaakt met 5 eieren en dat gaat prima, minstens net zo hoog als met de mixer  :Y eieren in warm water leggen, dan de eieren met suiker mixen.

Groetjes van Bianca

8

alleen zegt ze hierboven dat de 16 cm luchtiger was dan de grote taart ;) dus dan zal het niet aan de hoeveelheid liggen!
het enige wat ik me kon bedenken was inderdaad de verkeerde klopper.

Piglet: "Pooh, how do you spell love?"
Pooh: "you don't spell it, you feel it."

9

Ik maak het beslag voor 15 cm ook altijd in de kenwood. Nooit problemen mee. Misschien de kom te koud of de eieren? Ik zet de kom net als de eieren ook altijd even in het warme water.

10

Misschien ligt het wel niet aan je Kennie, maar aan je oven :D

Everyday is chocolateday...
Schrijf je voor geweldige workshops en gastworkshops in via www.j4cake.nl

11

Misschien dat de kom inderdaad te koud was, heb geen verwarming in de keuken. Had de eieren wel in warm water gelegd. Zal vanavond es proberen allebei in een keer mixen, kan dat geen kwaad dan als het een half uur duurt voor de 2e helft in de oven gaat?
Ik gebruik trouwens de funcakes mix voor biscuit

12

Tess-Leng schreef:

Misschien dat de kom inderdaad te koud was, heb geen verwarming in de keuken. Had de eieren wel in warm water gelegd. Zal vanavond es proberen allebei in een keer mixen, kan dat geen kwaad dan als het een half uur duurt voor de 2e helft in de oven gaat?
Ik gebruik trouwens de funcakes mix voor biscuit

Je kunt ze toch allebei tegelijk in de oven zetten en dan de kleinste er eerder uithalen? Let er wel op dat je de oven niet eerder open doet dan na 30 min. anders stort de andere in.
Als je liever apart bakt zou ik de 2e bakvorm niet in de koude keuken laten staan, maar even in de woonkamer zetten.
Gewoon uitproberen wat voor jou het beste werkt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

13

Ik heb helaas een kleine oven, dus kan niet allebei de vormen in een keer kwijt :) Ik ga volgende week nog ff uitproberen met de kennie, vanavond maar alles met de handmixer gedaan omdat ik echt geen tijd meer had om iets overnieuw te doen als het fout ging.